Tak się narodził jeden z bestsellerów Lexusa
Zaprezentowany w 2013 roku we Frankfurcie koncepcyjny Lexus LF-NX wzbudził duże zainteresowanie nie tylko ze względu design ale i na fakt, iż było to pierwsze podejście Lexusa do segmentu kompaktowych crossoverów. Koncept dał początek modelowi NX - jednemu z najchętniej kupowanych aut japońskiej marki.
Stworzony w japońskim Lexus Design Centre, Lexus LF-NX był najodważniejszym stylistycznie projektem w historii marki i pod wieloma względami wyznaczał przyszłe kierunki ewolucji "lexusowego" języka designu L-finesse.
Główny projektant Lexusa Nobuyuki Tomatsu porównał LF-NX do "zawodnika wagi lekkiej, o masie zredukowanej do niezbędnego minimum, ale umięśnionego w sposób pozwalający rywalizować w czołówce stawki."
W kwietniu 2014 na salonie samochodowym w Pekinie zaprezentowano Lexusa NX - seryjny model oparty na koncepcyjnym LF-NX. W porównaniu z pierwowzorem linie nadwozia nieco złagodniały - młodzieniec dojrzał i zmienił bluzę na sportową marynarkę, zachował jednak umięśnioną sylwetkę.
NX 200t o napędzie konwencjonalnym ma dwulitrowy, turbodoładowany silnik o zmiennym cyklu pracy - podczas jazdy szosowej działa on w oszczędnym cyklu Atkinsona, a w razie potrzeby przechodzi do dającego większą dynamikę cyklu Otto. Moc 238 KM zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 7,1 s i prędkość maksymalną 200 km/h.
Lexus NX 300h napędzany jest układem hybrydowym o mocy 197 KM, rozpędzającym auto do setki w 9,1 s, a przy tym zadowalającym się pięcioma litrami benzyny na 100 km. Oba warianty dostępne są w wersjach z napędem na przednie lub na cztery koła. W NX 300h inteligentny napęd na cztery koła E-Four realizowany jest za pomocą dodatkowego silnika elektrycznego tylnej osi.
Chociaż auto oferowane jest w salonach od niespełna dwóch lat, NX należy dziś do najlepiej sprzedających się samochodów firmy.