Tajemnicze prototypy Mitsubishi

Na salonie w Tokio Mitsubishi zaprezentuje kilka nowości.

Mitsubishi MI-TECH CONCEPT
Mitsubishi MI-TECH CONCEPTInformacja prasowa (moto)

W Tokio odbędą się światowe premiery dwóch samochodów koncepcyjnych: modelu MI-TECH CONCEPT - niewielkiego SUV-a wyposażonego w 4 silniki elektryczne oraz modelu Super K-Wagon - reprezentującego segment miejskich K-cars.

Salon motoryzacyjny w Tokio będzie otwarty dla publiczności od 24 października do 4 listopada, a dwa samochody koncepcyjne zostaną zaprezentowane w Tokyo Big Sight.

Na stoisku Mitsubishi pojawią się również inne pojazdy. Debiut w Japonii będzie święcił Engelberg Tourer - średniej wielkości SUV, wykorzystujący silnik elektryczny, który w marcu 2019 r. został zaprezentowany podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie. Eksponowane będą również: elektryczna hybryda ładowana z gniazdka Outlander PHEV; crossover Eclipse Cross; minivan Delica D:5; miejski K-car eK Cross i inne modele z segmentu Kcars, sprzedawane w Japonii.

MI TECH CONCEPT to model koncepcyjny "elektrycznego SUV-a, który zapewnia niezrównaną przyjemność z jazdy i pewność prowadzenia w każdych warunkach terenowych i pogodowych". Nowy, mniejszy i lżejszy hybrydowy zespół napędowy (PHEV), czterosilnikowy elektryczny układ napędu na wszystkie koła oraz zaawansowane systemy wspomagania kierowcy i aktywnego bezpieczeństwa stanowią kwintesencję konceptu tego małego, zelektryfikowanego SUV-a.

Samochód posiada zoptymalizowany pod kątem masy i kompaktowych rozmiarów zespół napędowy PHEV. W miejsce benzynowego silnika-generatora zastosowano jednostkę benzynową z turbodoładowaniem. Dzięki temu kierowca może korzystać z trybu jazdy bezemisyjnej i szeregowych trybów hybrydowych, a także czerpać przyjemność z płynnego przyrostu mocy charakterystycznej dla pojazdów wyposażonych w silniki elektryczne.

MI-TECH CONCEPT napędza 4-silnikowy układ 4WD o nazwie Quad Motor z aktywnym systemem kontroli znoszenia AYC, korzystającym z dwóch silników dla przedniej i tylnej osi. Pozwala to na przekazywanie optymalnego momentu obrotowego na wszystkie cztery koła. Daje to kierowcy pewność prowadzenia, zarówno podczas codziennej jazdy w mieście, jak i niezwykłe możliwości w wymagającym terenie.

Interfejs człowiek-maszyna (HMI) koncepcyjnego MI-TECH wyświetla na przedniej szybie wiele informacji oraz uzyskiwane przez zaawansowane układy optyczne hologramy rozszerzonej rzeczywistości. System wspomagania kierowcy MI-PILOT nie ogranicza się wyłącznie do ostrzegania o niebezpieczeństwach, ale może także ingerować w działanie układu kierowniczego oraz hamulcowego. Ponadto systemy bezpieczeństwa aktywnego wspierają kierowcę w celu unikania kolizji lub - kiedy jest nieunikniona - ograniczają jej skutki. Wszystkie te systemy współpracują ze sobą, zapewniając spokojną, bezpieczną i przyjemną jazdę.

Odwiedzający stoisko MMC będą mogli obejrzeć projekcje wirtualnej rzeczywistości, które pozwolą im oglądać samochód koncepcyjny pod różnymi kątami i z różnych odległości. Stereoskopowe projekcje modelu MI-TECH CONCEPT można będzie obracać, powiększać lub pomniejszać i oglądać w wybranych sceneriach. Oprócz tego, będzie można skorzystać z możliwości obserwowania wyświetlanej scenerii z wirtualnego wnętrza samochodu; widzowie - w stworzonych planach wirtualnej rzeczywistości - będą mogli poruszać się wokół samochodu, zaglądając do wnętrza lub oglądać pojazd znajdując się pod nim.

Druga nowości to również koncepcyjny Super Hight K-Wagon.

Mitsubishi Super Height K-Wagon ConceptInformacja prasowa (moto)

Jako przedstawiciel japońskiego segmentu k-car Mitsubishi Super Height K-Wagon Concept oferuje pojemną kabinę, zapewniając jednocześnie osiągi i funkcjonalność, jakiej właściciele wymagają od swoich pojazdów. J

Ten pojazd koncepcyjny zapewnia zwinność i wysokie osiągi, nie ograniczając podróżującym przestrzeni życiowej. Zapewnia również ochronę i bezpieczeństwo wszystkim pasażerom, dzięki wspomagającemu kierowcę podczas jazdy po autostradzie pakietowi MI-PILOT: systemowi utrzymującemu na pasie ruchu, systemowi przeciwdziałania skutkom kolizji czołowych, łagodzenia skutków niezamierzonego wciśnięcia pedału przyspieszenia i innym zaawansowanym funkcjom bezpieczeństwa aktywnego, dzięki którym jest klasyfikowany jako tzw SAPO CAR S (Safety Support Samochód S) w szerokiej klasyfikacji pojazdów, przyjętej przez rząd japoński.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas