Szef Ferrari: nie ma mowy o limuzynie ani SUV-ie

- Ferrari nie może mieć więcej niż pary drzwi - mówi Luca di Montezemolo w rozmowie z niemiecką prasą motoryzacyjną.

Ferrari Pinin (1980)
Ferrari Pinin (1980)Ferrari

W jednym z ostatnich wywiadów di Montezemolo przekreśla szanse na powstanie limuzyny oraz SUV-a ze stajni Ferrari. - Nasza marka uosabia wszystko co sportowe w najczystszej postaci i nie wiąże się to z SUV-ami albo limuzynami - powiedział szef włoskiej marki.

Dodał on również, że nie ma mowy o "tanim" modelu. Produkowana obecnie California skutecznie spełnia ten zamysł - dla 70 proc. nabywców to pierwsze Ferrari w życiu.

Przy okazji warto wspomnieć o czterodrzwiowym Ferrari sprzed lat - unikalnym modelu Pinin, stworzonym dla uczczenia 50-lecia studia Pininfarina. Samochód pierwszy raz zaprezentowano podczas salonu samochodowego w Turynie w 1980 roku. Jego smukłą sylwetkę stworzył Diego Ottina pod wodzą Leonardo Fioravantiego, odpowiedzialnego wcześniej za stylizację innych modeli Ferrari, m.in. Dino, Daytona i P5. Za drzwiami czeka wyściełane skórą, minimalistyczne wnętrze z mnóstwem przycisków i cyfrowymi wskaźnikami.

Kilka lat po premierze prototyp zakupił przyjaciel Enzo Ferrariego, Jacques Swaters. Z jego inicjatywy auto otrzymało 4,9-litrowy silnik V12 o mocy 360 KM z Ferrari 512 BB oraz 5-stopniową skrzynię biegów z modelu 400 GT.

Ferrari Pinin (1980)

Ferrari Pinin (1980)

Ferrari Pinin (1980)Ferrari
Ferrari Pinin (1980)Ferrari
Ferrari Pinin (1980)Ferrari
Ferrari Pinin (1980)Ferrari
Ferrari Pinin (1980)Ferrari
Ferrari Pinin (1980)Ferrari
Ferrari Pinin (1980)Ferrari
Ferrari Pinin (1980)Ferrari
Ferrari Pinin (1980)Ferrari
Ferrari Pinin (1980)Ferrari
Ferrari Pinin (1980)Ferrari

Obecnie Ferrari Pinin znajduje się w prywatnych rękach.

msob

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas