Stutysięczny Peugeot 406 Coupe

Słynne włoskie biuro projektowe - Pininfarina od wielu lat tworzy wyjątkowe sylwetki samochodów. Jedną z nich jest z pewnością Peugeot 406 w wersji Coupe, który świętuje wyprodukowany właśnie stutysięczny egzemplarz.

Kliknij
KliknijINTERIA.PL

Wylansowana wiosną 1997 czterystaszóstka Coupe uważana jest za jeden z piękniejszych samochodów na świecie. Równocześnie pojazd ten stanowi chlubę i dumę Peugeota, który w tradycji firmy wpisanych ma wiele sportowych sukcesów. 406 Coupe uwiódł ludzi na całym świecie swoją wyrafinowaną elegancją i wysoką technologią.

Sukces autu przyniosły takie jego elementy jak: silnik HDi z filtrem cząstek stałych, na który decyduje się 60% klientów wersji Coupe oraz zmultipleksowana budowa zwiększająca komfort i bezpieczeństwo.

Na 100 000 egzemplarzy wyprodukowanych, 85% nabywców pochodzi z Europy w tym 45 000 z Francji, 11 550 z Niemiec i 9 950 z Wielkiej Brytanii. Największym powodzeniem cieszy się silnik HDi 2.2 z filtrem cząstek stałych (stanowi on 60% sprzedaży od wylansowania w 2001) przed silnikiem 2,2-litrowym benzynowym, który ukazał się w 2002 (17% sprzedaży) i silnikiem benzynowym 3.0 V6 (13%). Jeśli chodzi o podział pomiędzy Coupe i Coupe Pack to wybór wypada prawie po połowie natomiast jeśli chodzi o kolor to szary wybrało 55% klientów, niebieski 19% i czarny 13%.

Stutysięczny egzemplarz Coupe przeznaczony jest na rynek niemiecki i odpowiada najbardziej typowej dla 406 Coupe definicji - będzie to wersja HDi z filtrem cząstek stałych w kolorze niebieskim Recife z wykończeniem wnętrza Pack w skórze.

Peugeota 406 Coupe z silnikiem HDi poddaliśmy naszemu redakcyjnemu testowi. Więcej na ten temat przeczytasz w ARTYKULE

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas