Strefa Czystego Transportu w Krakowie pod znakiem zapytania. Oceni ją sąd

Krakowianie mają 100 tys. samochodów, które nie spełnią wymogów SCT. Czy to nie jest zbyt duża ingerencja we własność? Oceni to sąd
Krakowianie mają 100 tys. samochodów, które nie spełnią wymogów SCT. Czy to nie jest zbyt duża ingerencja we własność? Oceni to sądGetty Images

Strefa Czystego Transportu w Krakowie pod znakiem zapytania

Naruszenie wolności poruszania i prawa własności

Podkreślenia wymaga, iż kwestionowana uchwała jest aktem precedensowym, jednym z pierwszych tego typu w kraju, zawierającym regulacje wywołujące bezpośrednie skutki w stosunku do wszystkich osób przebywających na terenie strefy, nie tylko mieszkańców Krakowa, dlatego poddanie uchwały ocenie sądu jest niewątpliwie uzasadnione. Rozwieje bowiem wątpliwości, co do legalności zapisów uchwały, na które wskazywano w licznych interwencjach kierowanych do wojewody.
Rafał Czeladzki, Dyrektor Wydziału Prawnego i Nadzoru Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Krakowie

Strefa Czystego Transportu w Krakowie. Jakie ograniczenia od 1 lipca 2024 roku?

Strefa Czystego Transportu w Krakowie. Jakie ograniczenia od 1 lipca 2026 roku?

Ile samochodów nie wjedzie do Krakowa?

Zmiany w punktach karnych, najmocniejsze w historii BMW. Moto flesz odc. 86
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?