Stellantis sprzedaje najwięcej

Dość zaskakująca informacja. Koncern Stellantis znalazł się na pierwszym miejscu w Europie pod względem całkowitej sprzedaży samochodów w I kwartale 2021 roku.

article cover
INTERIA.PL

Na tle umiarkowanego wzrostu rynku europejskiego na poziomie 3,8%, wyniki osiągnięte przez Stellantis są zdecydowanie lepsze. Wzrost sprzedaży wyniósł 10,8% rok do roku z 854,151 sprzedanymi samochodami w stosunku do całkowitej sprzedaży w Europie na poziomie 3 619 749 egzemplarzy i przy ogólnie pozytywnych wynikach osiągniętych przez wszystkie marki.

Peugeot 208 na zdjęciach

Volkswagen Polo od początku swego istnienia jest Volkswagenem Polo, Ford Fiesta - Fordem Fiestą. Peugeot kolejnym wcieleniom swoich hatchbacków segmentu B nadawał numery. Po kultowym 205 mieliśmy zatem bardzo popularne i długo pozostające w produkcji 206, potem 207 i 208. Jednak od pewnego czasu francuska marka porzuciła ów zwyczaj. Następca dotychczasowego 208 to nadal 208 (podobnie było w przypadku modeli 308 i 508). Co bynajmniej nie oznacza, że pierwszą generację od drugiej dzieli jedynie, jak to często bywa, faceliftingowa kosmetyka. Przeciwnie, przeobrażenia są bardzo znaczące, o czym możesz przekonać się na poniższych zdjęciach.

. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 

Pod względem produktu, to w I kwartale 2021 roku w europejskim rankingu Top 10 prowadził Peugeot 208, ale w rankingu znalazły się również inne modele należące do Stellantis: Citroen C3 i Peugeot 2008.

Fiat 500e

Fiat 500e. ZdjęciaJacek JureckiINTERIA.PL
Fiat 500e. ZdjęciaJacek JureckiINTERIA.PL
Fiat 500e. ZdjęciaJacek JureckiINTERIA.PL
Fiat 500e. ZdjęciaJacek JureckiINTERIA.PL
Fiat 500e. ZdjęciaJacek JureckiINTERIA.PL
Fiat 500e. ZdjęciaJacek JureckiINTERIA.PL
Fiat 500e. ZdjęciaJacek JureckiINTERIA.PL
Fiat 500e. ZdjęciaJacek JureckiINTERIA.PL
Fiat 500e. ZdjęciaJacek JureckiINTERIA.PL
Fiat 500e. ZdjęciaJacek JureckiINTERIA.PL
Fiat 500e. ZdjęciaJacek JureckiINTERIA.PL
Fiat 500e. ZdjęciaJacek JureckiINTERIA.PL
Fiat 500e. ZdjęciaJacek JureckiINTERIA.PL
Fiat 500e. ZdjęciaJacek JureckiINTERIA.PL

W segmencie miejskich samochodów (segment A), Fiat Panda i nowy Fiat 500 nadal utrzymują się na prowadzeniu z udziałem ponad 38%.

Ponadto, na drodze do elektryfikacji europejskiego rynku motoryzacyjnego, Peugeot 208 i nowy Fiat 500 znajdują się w pierwszej trójce zelektryfikowanych samochodów w swoich segmentach.

Znaczące wzrosty zostały odnotowane w prawie wszystkich głównych krajach, w tym w Austrii (+22,1%), Francji (+17,6%), Niemczech (+4,3%) i Włoszech (+27,2%), a Stellantis pozostaje liderem rynku w Belgii (25,2% udziału), Francji (37,7%), Grecji (28,8%), na Węgrzech (16,9%), Litwie (40,7%), we Włoszech (41,3%), w Portugalii (34,3%), Hiszpanii (28,9%).

Stellantis zajmuje również pozycję lidera na europejskim rynku samochodów dostawczych z udziałem wynoszącym 34,3% i 184 000 samochodów sprzedanych w pierwszym kwartale 2021 roku.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas