Stare punto z Serbii
No i zagadka się rozwiązała. Opisując nowe punto, którego zdjęcia i pierwsze informacje opublikowaliśmy 28 lipca (to TUTAJ) zaznaczyliśmy, że stara wersja „kropki” nadal będzie produkowana. Dzisiaj wiemy już gdzie.
Otóż cała linia montażowa trafii z Melfi do ... Serbii.
To właśnie w Kragujewacu koło Belgradu, w zakładach Zastava będzie kontynuowana produkcja dotychczasowego modelu punto.
Historia współpracy Fiata i – wtedy jeszcze jugosłowiańskiej fabryki - ma już 50 lat.
Od 1955 roku produkowano tam modele 1300, 1400 i 1900. W latach 60-tych powstawał tam fiat 600D i 750 (jego produkcję zakończono w 1981 roku) a od 1971 roku 55-konny fiat 128 sedan (czyli zastawa 101), którego produkcja trwa w Kragujewacu do dziś. Linie montażowe jugosłowiańskiej a obecnie serbskiej fabryki opuszczały także znane nie tylko w Polsce yugo 45 (oparte na fiacie 127), a także yugo sana i florida.