"Stara" Navara po liftingu dla Europy
Choć Nissan zaprezentował już nową generację Navary na rynki azjatyckie, w przyszłym roku europejscy klienci będą musieli się jednak pocieszyć dotychczasowym wydaniem modelu.
Dotychczasowym, ale - po raz kolejny - odnowionym. Produkowana od 2004 roku Navara z serii D40 otrzymała przedni zderzak o bardziej "terenowej" stylizacji oraz 17-calowe obręcze o nieoferowanym wcześniej wzorze. Klienci będą mieli do wyboru dwa nowe odcienie karoserii: szary i brązowy, a lista seryjnego wyposażenia wzbogaci się o układ kontroli stabilizacji toru jazdy Vehicle Dynamic Control (VDC). Za sprawą nowych tapicerek i okładzin kabina Navary prezentuje się bardziej okazale.
Gama jednostek napędowych będzie obejmować 2,5-litrowego turbodiesla R4 w dwóch wersjach mocy (144 lub 190 KM) oraz 231-konnego turbodiesla V6 o pojemności 3 litrów. Pierwszy współpracuje z 6-biegową skrzynią manualną lub 5-stopniowym automatem, a drugi - z automatyczną przekładnią o 7 przełożeniach.
Zdjęcia i informacje na temat nowej Navary znajdziecie poniżej:
Nissan Navara
Nissan ujawnił pierwszej zdjęcia nowej Navary - na razie w wersji z kierownicą po prawej stronie. Pikap zyskał płynniejsze linie i więcej chromowanych ozdób, w kabinie zastosowano lepszej jakości materiały, a na liście wyposażenia pojawiły się elementy znane dotąd z aut klasy średniej. Nie zabrakło na niej systemu multimedialnego z dużym ekranem ani rozbudowanej elektroniki, pomocnej m.in. w pokonywaniu zjazdów czy elektronicznej imitacji "szpery". Najnowsza Navara jeździ na zmodyfikowanym zawieszeniu (z tyłu resory piórowe), może pochwalić się mniejszą średnicą zawracania, a do jej napędu służy - również zmodernizowany - 2,5-litrowy turbodiesel o mocy 163 lub 190 KM i, odpowiednio, 403 lub 450 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Po zmianach jednostka legitymuje się do 11 proc. niższym zużyciem paliwa. Siła napędowa może trafiać do kół za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni ręcznej lub 7-stopniowego automatu.
msob