Sprzedaż nowych aut w Europie dalej spada

W dalszym ciągu Europejczycy kupują mniej nowych samochodów. W październiku spadła ich sprzedaż na kluczowych rynkach.

Z powodu spadków sprzedaży nowych samochodów wiele europejskich fabryk pracuje z przerwami, a niektóre z nich - np. zakład Forda w Genk - czeka zamknięcie.
Z powodu spadków sprzedaży nowych samochodów wiele europejskich fabryk pracuje z przerwami, a niektóre z nich - np. zakład Forda w Genk - czeka zamknięcie.INTERIA.PL

Spadki nadal dotykają m.in. Francję (-7,8 proc., do 162,4 tys. sztuk), Hiszpanię (-21,7 proc., do 44,9 tys. sztuk) i Włochy (-12,4 proc.; nie opublikowano jeszcze liczby rejestracji). 0,5-procentowy wzrost sprzedaży odnotowano w Niemczech (260 tys. sztuk), ale od początku roku rynek skurczył się tam o 1,6 proc.

- Obecnie brak wskaźników zapowiadających w najbliższych miesiącach poprawę - mówi agencji Reuters Ulrich Winzen, niemiecki analityk przemysłu motoryzacyjnego z firmy R.L. Polk.

Winzen spodziewa się, że w tym roku sprzedaż nowych aut w Europie Zachodniej spadnie poniżej 12 mln - do poziomu po raz ostatni notowanego w 1986 roku (za wyjątkiem 1993 roku, gdy nabywców znalazło jedynie 11,3 mln sztuk). Liczy jednak, że pod koniec roku spadki wyhamują we Francji i Włoszech, co poprawi sytuacje koncernów Fiat oraz PSA (Peugeot-Citroen).

Malejący popyt odbija się również na produkcji nowych samochodów w Niemczech. W ubiegłym roku spadła ona o 6 proc., do 446,1 tys. sztuk.

msob, źródło: Reuters, Autonews Europe

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas