Sprzedaż: jest źle, ale nie dla wszystkich!
Jak już informowaliśmy na polskim rynku samochodowym nadal panuje trudna sytuacja. Spadek sprzedaży, który rozpoczął się już w styczniu 2000, w pierwszych sześciu miesiącach 2001 roku nie tylko nie zahamował się, ale nawet pogłębił. Sprzedaż nowych samochodów wyniosła w tym czasie nieco ponad 200 000 sztuk i było to o 32% mniej, niż w tym samym okresie ubiegłego roku. Na tle tak niesprzyjającej sytuacji rynkowej nieco korzystniej prezentuje się jedynie kilka firm.

Jak już informowaliśmy na polskim rynku samochodowym nadal panuje trudna sytuacja. Spadek sprzedaży, który rozpoczął się już w styczniu 2000, w pierwszych sześciu miesiącach 2001 roku nie tylko nie zahamował się, ale nawet pogłębił. Sprzedaż nowych samochodów wyniosła w tym czasie nieco ponad 200 000 sztuk i było to o 32% mniej, niż w tym samym okresie ubiegłego roku. Na tle tak niesprzyjającej sytuacji rynkowej nieco korzystniej prezentuje się jedynie kilka firm, m.in. Nissan.
Japoński koncern do końca czerwca br. sprzedał ponad 3 700 pojazdów, czyli o 16% mniej niż rok wcześniej. W tym samym czasie udział w rynku wzrósł o ponad 20% do poziomu 1.83%. Jest to najwyższy poziom udziału rynkowego Nissana w historii jego obecności na polskim rynku. Szczególnie dobry pod tym względem był czerwiec, kiedy to sprzedaż samochodów Nissana stanowiła 2.44% całego rynku w Polsce.
Niewątpliwym przebojem jest almera, która stanowi ponad połowę sprzedaży Nissana w Polsce. W pierwszej połowie br. sprzedaż Almery przekroczyła 2000 sztuk - prawie 8% więcej niż rok temu. Natomiast udział tego auta w segmencie C wzrósł prawie dwukrotnie, do 4.13%, co stawia ten samochód w pierwszej 10 najpopularniejszych modeli klasy niższej średniej. Jest to tym istotniejsze, że ten segment odnotował ponad 40% spadek sprzedaży. Tylko 6 modeli segmentu C zanotowało wzrost sprzedaży - w tym także almera.
Wyraźny trend wzrostowy obserwuje się w przypadku samochodów terenowych Nissana. Zarówno terrano II jak i patrol GR oraz pickup zanotowały znaczący wzrost sprzedaży w stosunku do ubiegłego roku - odpowiednio o 59%, 32% i 26%. Terrano II jest trzecim najpopularniejszym samochodem terenowym w Polsce, a Patrol GR jest na miejscu 5. Oba modele łącznie to prawie 15% sprzedaży w segmencie.