Spektakularny widok nad cieśniną Dziwna. Przenieśli 1000-tonowy most
Sukcesem zakończyło się nasuwanie konstrukcji mostu nad Dziwną w Wolinie, który będzie częścią powstającej drogi ekspresowej Dargobądz-Troszyn. Zadanie to było bardzo wymagające, o czym można przekonać się oglądając materiał wideo udostępniony przez GDDKiA.
Budowa mostu nad cieśniną Dziwna w ramach drogi S3
Jak poinformowała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, sukcesem zakończyło się nasuwanie przęsła łukowego mostu w Wolinie. Cała konstrukcja powstała na lądzie, więc konieczne było umieszczenie, ważącej tysiąc ton, całości na właściwym miejscu.
Zanim jednak do tego przystąpiono, potrzebne były odpowiednie przygotowania, polegające między innymi na pogłębieniu dna. Następnie przęsło zostało przewiezione na wózkach transportowych, które podtrzymywały później konstrukcję od strony wschodniej, podczas gdy jej drugi koniec osadzono na barkach o regulowanym zanurzeniu.
Najtrudniejsze było oczywiście odpowiednie połączenie przęsła z tymczasowymi podparciami, na których je osadzono. Na docelowe podpory zostanie opuszczone w ciągu kilkunastu dni. Później drogowcy przystąpią do osadzenia na przęśle płyty, na której powstanie jezdnia.
Budowa drogi ekspresowej S3 Dargobądz-Troszyn
Fragment drogi ekspresowej S3 Dargobądz-Troszyn ma długość 15,9 km i powstaje od 2020 roku. Odcinek ten jest kontynuacją wcześniejszego odcinka Świnoujście-Dargobądz. Rozpoczyna się od węzła Dargobądz, który wchodzi w zakres budowy tego fragmentu. Z kolei koniec odcinka łączy się z obwodnicą Troszyna, Parłówka i Ostromic obejmując przebudowę początkowego (jednojezdniowego) fragmentu tej obwodnicy.
Według pierwotnych planów, inwestycja powinna zostać oddana już w maju tego roku. Terminu nie udało się utrzymać, ponieważ w marcu wykonawcy nie wrócili do budowy po przerwie zimowej. Domagali się oni zwiększenia wartości swoich kontraktów oraz wydłużenia terminów ich realizacji. Obecnie prace jednak wznowiono.