Spada sprzedaż Renault. Za to rośnie Dacii i Łady

Grupa Renault podsumowała sprzedaż w 2018 roku. Wszystkie marki wchodzące w skład francuskiego giganta dostarczyły klientom 3 884 295 samochodów - to o 3,2 proc. więcej niż w roku 2017.

Spadł popyt na osobowe modele Renault. Do nabywców trafiło 2 532 567 (-5,2 proc.) samochodów francuskiej marki. Swój wynik poprawiły za to Dacia i Łada. Producent z Miovieni dostarczył klientom 700 798 samochodów (+7,0 proc.). W samej Europie do klientów trafiło 511 622 nowych Dacii (+10,3 proc.), co zapewniło jej rekordowy udział w rynku (2,9 proc., +0,3 punktu). Wzrost jest związany głównie z doskonałymi wynikami nowego Dustera, wprowadzonego do sprzedaży na początku roku, oraz Sandero. Sprzedaż Łady zwiększyła się o 18,7 proc. do 398 282 egzemplarzy. Po chudych latach marka znów jest liderem rosyjskiego rynku.

Reklama

Kolejny rok z rzędu wzrosło zainteresowanie elektrycznymi modelami spod znaku Renault. 49 600 dostarczonych nabywcom egzemplarzy to wynik aż o 36,6 proc. lepszy niż w ubiegłym roku. Marka jest liderem tego segmentu w Europie z aż 22,2 proc. udziałem w rynku. Sprzedaż elektrycznego Renault ZOE wzrosła o 26,1 proc. (39 458 samochodów), a Kangoo Z.E. o 105,1 proc. (8 747 samochodów).

"Wzrost sprzedaży Grupy w Rosji, Brazylii i Afryce skompensował niemal w całości niekorzystną sytuację gospodarczą i geopolityczną panującą poza Europą" - powiedział Olivier Murguet, członek Komitetu Wykonawczego i dyrektor handlowy Grupy Renault.

W Europie liczba nowo zarejestrowanych samochodów Grupy utrzymała się na stabilnym poziomie (+0,5 proc.). Dla porównania średni wzrost na rynku wyniósł 0,2 proc. Wzrost sprzedaży zapewniły głównie samochody z segmentu B (Clio, Captur, Sandero) i nowy Duster. Clio nadal pozostaje drugim najlepiej sprzedającym się samochodem w Europie, a Captur zajmuje pierwsze miejsce w segmencie crossoverów tej kategorii.

Analitycy Grupy przewidują lekki wzrost sprzedaży w 2019 roku, z przyspieszeniem w drugim półroczu. Za taki obrót sytuacji odpowiadać ma debiut nowych modeli na rynkach pozaeuropejskich oraz wprowadzenie do oferty kolejnej generacji Clio.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy