Skoda Superb iV - pierwsza hybryda już w produkcji

Pierwszy egzemplarz Superba iV zjechał z linii produkcyjnej w fabryce zlokalizowanej w miejscowości Kvasiny. Producent zainwestował ok. 12 milionów euro w kompleksowe przygotowanie fabryki do produkcji pierwszego w historii firmy zelektryfikowanego modelu. Wersje z napędem hybrydowym typu plug-in produkowane są na tej samej linii, na której powstają pozostałe wersje Superba.

Skoda Superb iV
Skoda Superb iVInformacja prasowa (moto)

- Początek seryjnej produkcji Skody Superb iV to duży krok w kierunku przyszłości. W ciągu ostatnich kilku miesięcy wdrożyliśmy w fabryce w Kvasinach zmiany niezbędne do rozpoczęcia produkcji naszego pierwszego modelu z napędem hybrydowym typu plug-in. To ogromny sukces całego zespołu - mówi Michael Oeljeklaus, członek zarządu Skoda Auto ds. produkcji i logistyki.

W Superbie iV silnik benzynowy 1.4 TSI oraz motor elektryczny zapewniają łączną moc 218 KM. Akumulator litowo-jonowy wykorzystany w samochodzie ma pojemność 13 kWh, co pozwoli na pokonanie do 56 kilometrów przy zasilaniu wyłącznie energią elektryczną. Akumulator można ładować przy wykorzystaniu zewnętrznego źródła energii elektrycznej. Gniazdo do podłączenia przewodu ładowania schowane jest pod klapką w atrapie chłodnicy. Auto może być również ładowane (lub poziom naładowania może być utrzymywany) dzięki wykorzystaniu silnika benzynowego i układu odzyskiwania energii z hamowania podczas jazdy.

Skoda Superb iVInformacja prasowa (moto)

Superb iV z napędem hybrydowym typu plug-in będzie dostępny z wyposażeniem Ambition oraz Style, a także wizualnie usportowionej wersji Sportline oraz flagowej Laurin&Klement. Nowy model pojawi się na polskim rynku na początku 2020 roku.

Skoda zainwestowała około 12 milionów euro w dostosowanie fabryki w Kvasinach do produkcji pierwszego zelektryfikowanego modelu w historii marki. Zmodyfikowano, między innymi, nadwoziownię i halę montażową. Całkowitej przebudowie została poddana hala kontroli jakości: w ramach procesu produkcyjnego przeorganizowano miejsca pracy służące produkcji i uruchamianiu pojazdów. Ponadto w celu edukowania personelu w obszarze elektromobilności ŠKODA wybudowała w Kvasinach nowy ośrodek szkoleniowy, w którym do tej pory przeszkolono prawie 5500 pracowników.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas