Skoda Atero. Niezwykłe czeskie coupe
Skoda przywiązuje dużą wagę do kształcenia nowych pokoleń pracowników. Przy siedzibie marki w Mlada Boleslav działa np. przyzakładowa szkoła zawodowa przygotowująca "świeży narybek" do przyszłych obowiązków.

W ramach jednego z zadań jej uczniowie mogli ostatnio popuścić nieco wodze fantazji i zbudować własne, wymarzone coupe!
Skoda Atero









Zespół 26 uczniów (22 chłopców i 4 dziewczyny) rozpoczął prace nad pojazdem w końcu ubiegłego roku. Pod okiem doświadczonej kadry młodzi ludzie opracowali koncepcję auta, sprecyzowali założenia konstrukcyjne i stworzyli projekt karoserii.
W efekcie przeszło 1700 godzin pracy powstało niepowtarzalne, w pełni funkcjonalne, dwudrzwiowe auto o nazwie Skoda Aero. Kompaktowe coupe mierzy 4,3 m długości. Techniczną bazą do jego stworzenia była popularna Skoda Rapid Spaceback.
W porównani do pierwowzoru najwięcej zmian dotyczy tylnej części nadwozia. Słupki B przesunięto w kierunku pasa tylnego, auto zyskało również - opadającą stromo ku tyłowi - linię dachu. Od nowa zaprojektowano też cały pas tylny. By podkreślić sportowy charakter modelu, przedni zderzak otrzymał duży wlot powietrza.
Pod maską Skody Aero pracuje benzynowy silnik 1,4 l TSI o mocy 125 KM. Napęd przenoszony jest na koła przedniej osi za pośrednictwem siedmiostopniowej, dwusprzęgłowej przekładni DSG. Charakteru dodają 18-calowe obręcze kół z Octavii i układ wydechowy z Octavii RS.

We wnętrzu zdecydowano się na czerwone podświetlenie. Nie mogło też zabraknąć rozbudowanego systemu audio ze wzmacniaczem o mocy 1800 wattów, czternastoma głośnikami i subwooferem.

Warto przypomnieć, że działająca przy siedzibie marki przyzakładowa szkoła powstała w Mlada Boleslav już w 1927 roku! Obecnie oferuje ona trzy i czteroletnie kursy zawodowe w zakresie przedmiotów technicznych. Aktualnie do placówki uczęszcza około 900 uczniów, z czego 14 proc. stanowią kobiety.