Sebastien Ogier mistrzem świata! Kubica liderem w WRC2

Francuz Sebastien Ogier (VW Polo WRC) po zajęciu trzeciego miejsca na pierwszym odcinku specjalnym Rajdu Francji, jedenastej rundy mistrzostw świata, zapewnił sobie pierwszy w karierze tytuł.

article cover
AFP

Robert Kubica (Citroen DS3 RRC) prowadzi w klasie WRC-2.

Odcinek Strasbourg Power Stage o długości 4,5 km wygrał Hiszpan Dani Sordo (DS3 WRC) w czasie 3.20,8, drugi rezultat zanotował Belg Thierry Neuville (Ford Fiesta WRC) - strata 0,7 s, a trzeci Ogier - 0,8 s.

"Teraz, gdy tytuł mam już zapewniony, mogę pojechać bardziej agresywnie, bez obaw, że jeżeli coś się wydarzy, mogę bardzo wiele stracić. Pojadę na luzie, stać mnie na dobry wynik" - powiedział na mecie czwartkowego OS-u Ogier.

Francuz przed startem nie krył, że w nadchodzący weekend interesuje go tylko zwycięstwo, chce pokonać dziewięciokrotnego mistrza świata Sebastiena Loeba, który żegna się z kibicami. Loeb (DS3 WRC) był siódmy ze stratą 2,9 s.

Kubica, najszybszy w stawce WRC-2, w klasyfikacji generalnej uzyskał dziesiąty czas, tracąc do Sordo 7,4 s. Polak pojechał szybciej od czterech kierowców dysponujących nowocześniejszymi autami w specyfikacji WRC.

"To był dosyć zdradliwy odcinek, łatwo można się było obrócić. Jechaliśmy swoim tempem, bez ryzyka, bo opony nie były nagrzane. Nie jest łatwo zorganizować taki odcinek, gdzie są tłumy kibiców, ale dobrze, że się udało. Zapowiada się ciężki rajd. Jestem przyzwyczajony do czystego asfaltu, tu będzie brudny, szczególnie na zakrętach. Myślę, że pogoda ulegnie pogorszeniu i będzie bardzo, bardzo trudno" - powiedział Kubica.

29-letni Ogier przed przejściem do ekipy Volkswagena był partnerem Loeba w fabrycznym teamie Citroena. Nowy mistrz świata zaliczył w karierze już 69 rajdów WRC, odniósł trzynaście zwycięstw, w tym sześć w tegorocznym sezonie, a dwadzieścia dwa razy stawał na podium. Pierwsze miejsca w ubiegłych latach były "zarezerwowane" dla Loeba. W sezonie 2008 Ogier wywalczył tytuł mistrza świata juniorów.

Rajdowi mistrzowie świata:

1979 - Bjoern Waldegaard (Szwecja/Ford)

1980 - Walter Roehrl (Niemcy/Fiat)

1981 - Ari Vatanen (Finlandia/Ford)

1982 - Walter Roehrl (Niemcy/Opel)

1983 - Hannu Mikkola (Finlandia/Audi)

1984 - Stig Blomqvist (Szwecja/Audi)

1985 - Timo Salonen (Finlandia/Peugeot)

1986 - Juha Kankkunen (Finlandia/Peugeot)

1987 - Juha Kankkunen (Finlandia/Lancia)

1988 - Massimo Biasion (Włochy/Lancia)

1989 - Massimo Biasion (Włochy/Lancia)

1990 - Carlos Sainz (Hiszpania/Toyota)

1991 - Juha Kankkunen (Finlandia/Lancia)

1992 - Carlos Sainz (Hiszpania/Toyota)

1993 - Juha Kankkunen (Finlandia/Toyota)

1994 - Didier Auriol (Francja/Toyota)

1995 - Colin McRae (W. Brytania/Subaru)

1996 - Tommi Makinen (Finlandia/Mitsubishi)

1997 - Tommi Makinen (Finlandia/Mitsubishi)

1998 - Tommi Makinen (Finlandia/Mitsubishi)

1999 - Tommi Makinen (Finlandia/Mitsubishi)

2000 - Marcus Groenholm (Finlandia/Peugeot)

2001 - Richard Burns (W. Brytania/Subaru)

2002 - Marcus Groenholm (Finlandia/Peugeot)

2003 - Petter Solberg (Norwegia/Subaru)

2004 - Sebastien Loeb (Francja/Citroen)

2005 - Sebastien Loeb (Francja/Citroen)

2006 - Sebastien Loeb (Francja/Citroen)

2007 - Sbastien Loeb (Francja/Citroen)

2008 - Sebastien Loeb (Francja/Citroen)

2009 - Sebastien Loeb (Francja/Citroen)

2010 - Sebastien Loeb (Francja/Citroen)

2011 - Sebastien Loeb (Francja/Citroen)

2012 - Sebastien Loeb (Francja/Citroen)

2013 - Sebastien Ogier (Francja/Volkswagen)

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas