Scion dla dwudziestolatka
Toyota zamierza na rynku amerykańskim zdobyć klientów w wieku poniżej 30 lat. Zachętą ma być nowa marka japońskiego koncernu o nazwie Scion. Według biuletynu Samaru obecnie zaledwie 5% klientów to osoby przed trzydziestką, ale zgodnie z prognozami w 2010 roku będą oni stanowili jedną czwartą wszystkich nabywców samochodów. Zdaniem Toyoty w 2005 roku 900 z 1,2 tys. amerykańskich dealerów będzie sprzedawało nową markę Scion. Tutaj zobaczysz jak wyglądają te samochody.
A jak wyglądać będzie Scion, czyli auto dla 20-latka? Można sobie go wyborazic na podstawie naszych zdjęć, które przedstawiają kilka wersji tego auta: Sterawrt Co, Paisley i Montegi, które powstały w wyniku prac północnoamerykańskiego oddziału Toyoty. Pierwsze plany zakładają, że Scion wejdzie do produkcji, a w sprzedaży pojawi się w czerwcu 2003 roku.
Konstrukcja auta została oparta na dostępnym obecnie w Japonii modelu "Black Box" (czarne pudełko), który kierowany jest do najmłodszych odbiorców, jako tani i prosty środek transportu.
Linia nadwozia może razić swoją prostotą, jednak szefowie amerykańskiej Toyoty zapewniają, że duża funkcjonalność takiego auta sprawi, że szybko przestaniemy przywiązywać wagę do jego wyglądu, a z czasem nawet zacznie nam się podobać. We wnętrzu pojazdu znajdziemy dużo przestrzeni nad głową i w okolicach nóg. Duże płaty drzwi ułatwiają dostęp do środka, a wysoka pozycja siedzących gwarantuje dobrą widoczność, komfort i bezpieczeństwo.
Dane techniczne:
Silnik: 1,5 litra, cztery cylindry, 16 zaworów, DOHC
Tutaj foto-galeria samochodów Scion.