Samsung zawarł umowę z Ferrari - ucieszą się i fani elektroniki i motoryzacji

Samsung Display i Ferrari zawarły umowę o współpracy. W jej efekcie koreański producent ma opracować i dostarczyć specjalne wyświetlacze, które trafią do samochodów włoskiej marki.

Ferrari zawarło umowę z Samsung Display. W jego wyniku koreański producent opracuje specjalne wyświetlacze, które trafią do aut włoskiej marki.
Ferrari zawarło umowę z Samsung Display. W jego wyniku koreański producent opracuje specjalne wyświetlacze, które trafią do aut włoskiej marki.Pawel WodzynskiEast News

Samsung Display dostarczy specjalne wyświetlacze do aut Ferrari

Ferrari zawarło porozumienie z Samsung Display, południowokoreańskim producentem paneli OLED należącym do Samsung Electronics. Na jego mocy koreański producent opracuje "innowacyjne rozwiązanie wyświetlaczy samochodowych", które trafi do samochodów Ferrari nowej generacji. Samsung Display ma w ten sposób wesprzeć włoskiego producenta w transformacji cyfrowej. Umowę podpisali Benedetto Vigna, dyrektor generalny Ferrari, oraz Joo-Sun Choi, szef Samsung Display. Ceremonia odbyła się w ośrodku Samsung Display w miejscowości Asan położonej w Korei Południowej.

"Dzięki temu strategicznemu partnerstwu z firmą Samsung Display, mającym na celu rozwój dedykowanych rozwiązań wyświetlaczy w technologii OLED, zrobimy znaczący krok naprzód w cyfrowym środowisku naszych modeli nowej generacji." - powiedział szef Ferrari Z kolei dyrektor generalny Samsung Display stwierdził, że firma jest gotowa do wprowadzenia takich rozwiązań, które spełnią "rygorystyczne standardy Ferrari".

Ferrari będzie korzystać z zewnętrznych dostawców przy mniej ważnych elementach

Żadna ze stron nie poinformowała o szczegółach finansowych. Wiadomo jednak, że porozumienie jest potwierdzeniem wcześniejszych słów szefa włoskiej marki. Vigna zapowiadał wcześniej, że Ferrari skupi się teraz na elektromobilności i rozwoju nowych układów napędowych. Komponenty oraz oprogramowanie, które nie odgrywają ważnej roli, będą nabywane od zewnętrznych dostawców.

Współpraca z Ferrari nie jest pierwszym kontaktem koreańskiego producenta ze światem motoryzacyjnym. W kwestii dostarczania paneli OLED firma podejmowała już współpracę z Audi, BMW czy Hyundaiem, a na targach CES 2023 zaprezentowała nowy cyfrowy kokpit z 34-calowym wyświetlaczem o wąskich ramkach i z technologią zginania.

***

Zmiany w punktach karnych, najmocniejsze w historii BMW. Moto flesz odc. 86
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas