Salon Paryż 2014 - Ferrari 458 Speciale Aperta

499 sztuk - w takiej liczbie powstanie limitowane Ferrari 458 Speciale Aperta. To najmocniejszy w historii otwarty wóz włoskiej marki, zbudowany na cześć sukcesów "458" w sporcie motorowym.

458 Speciale Aperta wyposażono w sztywny dach, którego złożenie zajmuje 14 s. Ponieważ do jego konstrukcji zastosowano głównie aluminium, masa własna samochodu wzrosła jedynie o 50 kg, do 1340 kg.

Do napędu Ferrari służy wolnossący, benzynowy silnik V8 o pojemności 4,5 litra. Generuje on zawrotną moc 605 KM przy 9000 obr./min i maksymalny moment obrotowy 540 Nm, rozwijany przy 6000 obr./min.

W rezultacie sprint od 0 do 100 km/h zajmuje zaledwie 3 s (bez zmian względem porównywalnej wersji coupe), a prędkość maksymalna wynosi około 325 km/h. Na osiągnięcie 200 km/h ze startu zatrzymanego 458 Speciale Aperta potrzebuje 9,5 s, o 0,4 s więcej od coupe 458 Speciale, a okrążenie toru Fiorano zajmuje mu 1 min, 23 s i 5 setnych (tak jak coupe).

Reklama

Model jest nie tylko najmocniejszym kabrioletem w historii Ferrari, ale i najbardziej "wydajnym aerodynamicznie". Wyróżnia go dodatkowy pakiet ospojlerowania, niebiesko-szary pas przecinający nadwozie pokryte specjalnym, trójwarstwowym lakierem o miodowożółtej barwie oraz kute obręcze Grigio Corsa z pięcioma podwójnymi ramionami. Do wykończenia kokpitu zastosowano barwione na niebiesko włókno węglowe oraz alcantarę z "trójwymiarowym" szyciem.

Ferrari zbuduje 499 egzemplarzy 458 Speciale Aperta.

msob

Ferrari rusza z kopyta - MOTORYNEK

Ferrari 458 Italia z podwójnym turbo! - TUNING

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy