Salon Paryż 2014 - Audi A6 po liftingu - informacje i zdjęcia
Nowe spojrzenie. Audi przywiezie do Paryża odnowione A6. Poza dynamiczniej nakreślonym przednim pasem, nawiązującym do zmodernizowanego już A7, inżynierowie z Ingolstadt zastosowali też nowe silniki, skrzynie i nowy system multimedialny.
Ostrzejsze rysy przedniego pasa A-szóstki zapowiadają zmianę w stylizacji Audi, którą widać już na przykładzie nowego TT. Subtelnie zmieniono również wyprofilowanie progów i tylnego zderzaka oraz wypełnienie tylnych lamp. Na życzenie model będzie teraz dostępny z reflektorami LED-owymi lub Matrix LED (więcej informacji).
Audi podkreśla, że A6 jest pionierem lekkiej konstrukcji - w budowie jego nadwozia zastosowano liczne elementy z aluminium i stali tłoczonej na gorąco. Waga wersji 1.8 TFSI wynosi 1535 kg.
Kształty kokpitu - praktycznie bez zmian. Opcjonalnie przednie fotele oferowane są z funkcją wentylacją i masażu, a wersja Avant występuje ze sterowaną czujnikiem, automatyczną pokrywą bagażnika oraz elektrycznie odsuwaną roletą. Na życzenie dostępny jest też system multimedialny MMI Navigation plus z MMI touch i 8-calowym monitorem. Wykorzystuje on nową platformę techniczną - procesor graficzny Tegra 30 produkcji partnera Audi, firmy Nvidia. Audi connect przekazuje dane za pomocą standardu szybkiej transmisji danych LTE i umożliwia korzystanie z usług internetowych, w tym nowych aplikacji Media Streaming. Za dopłatą oferowany jest też wyświetlacz head-up.
Kolejne nowości pojawiły się w palecie silników. Bazowa gama obejmuje trzy benzynowe silniki TFSI o mocy od 190 do 333 KM oraz 5 turbodieslu TDI (150-346 KM). Najbardziej oszczędna odmiana benzynowa z silnikiem 1.8 TFSI oraz nową przekładnią zautomatyzowaną S tronic ma średnio zużywać 5,7 l/100 km, a mistrz ekonomiki wśród turbodiesli - ze 150-konnym motorem 2.0 TDI - jedynie 4,2 l/100 km.
Audi A6
Audi A6 po liftingu (więcej informacji)
Audi A6 Avant
Audi A6 Avant po liftingu (więcej informacji)
Audi S6
Audi S6 po liftingu (więcej informacji)
Audi S6 Avant
Audi S6 Avant po liftingu (więcej informacji)
Audi RS6 Avant
Audi RS6 Avant po liftingu (więcej informacji)
Audi A6 allroad quattro
Audi A6 allroad quattro po liftingu (więcej informacji)
Modernizacji poddano mocniejsze jednostki: 3.0 TFSI oraz 3.0 TDI. Ta druga występuje w kilku wersjach mocy: 218- i 272-konna mają jedną turbosprężarkę, a 320-konna - dwie. Klienci mogą nabyć też odmianę 3.0 TDI wzmocnioną do 346 KM, dostępną w jubileuszowej serii A6 wprowadzonej na rynek z okazji 25. rocznicy debiutu silnika TDI w Audi 100 (więcej informacji).
Mocniejsze turbodiesle współpracują z 8-stopniową, automatyczną skrzynią biegów tiptronic, a pozostałe - z nową, 6-biegową skrzynią manualną lub zautomatyzowaną przekładnią S tronic o 7 przełożeniach. Ta ostatnia zastąpiła w wariantach przednionapędowych przekładnię Multitronic. Odmiany z napędem na obie osie quattro o mocy powyżej 272 KM można doposażyć w sportowy mechanizm różnicowy, w aktywny sposób przekazujący moment napędowy na koła tylnej osi.
Poza tym oferta obejmuje odmiany S6 (4.0 V8 biturbo o mocy 450 KM), RS 6 Avant (4.0 V8 biturbo o mocy 560 KM) oraz uterenowionego allroada, dostępnego z motorami 3.0 TFSI i 3.0 TDI (łącznie cztery wersje mocy). Ten ostatni ma teraz większy prześwit.
Audi montuje do A6 trzy rodzaje konwencjonalnych zawieszeń (komfortowe i dwa sportowe) oraz zawieszenie pneumatyczne adaptive air suspension. W modelu A6 Avant 2.0 TDI ultra o mocy 190 KM sprężyny zawieszenia wykonano z tworzywa wzmocnionego włóknem szklanym (GRP), które pozwoliły zmniejszyć masę samochodu o ok. 4,4 kg (więcej informacji).
Sprzedaż nowego Audi A6 rozpocznie się jesienią br.
msob