Salon Genewa 2013 - Suzuki SX4
Oferowane od 2006 roku Suzuki SX4 doczekało się następcy. Nowy model - zauważalnie większy od poprzednika - debiutuje podczas targów motoryzacyjnych w Genewie.
Zapowiedzią nowej generacji SX4 był prototyp S-Cross, prezentowany jesienią ubiegłego roku w Paryżu. Produkcyjna wersja mierzy 430 cm długości, a jej rozstaw osi wynosi 260 cm. To, odpowiednio, o 18 i 10 cm więcej od aktualnego wydania modelu. Pojemność bagażnika wzrosła z 270 do 430 l (przy skrajnym położeniu regulowanego oparcia tylnej kanapy). Tym samym Suzuki przeskakuje z segmentu miejskich crossoverów do klasy aut kompaktowych.
Z wyglądu nowa generacja nawiązuje do poprzedniej, zyskała jednak dodatkowe przetłoczenia, terenowe akcenty i diodowe światła do jazdy dziennej. Gama barw nadwozia wzbogaciła się o dwa odcienie (jasnozielony Crystal Lime Metallic oraz szary Amethyst Grey Pearl Metallic). W kabinie - nieskomplikowany kokpit, podobny do tego z nowego Swifta.
Suzuki SX4
Suzuki SX4
Do napędu SX4 posłużą jeden z dwóch silników: benzynowy własnej konstrukcji lub turbodiesel zapożyczony od francuskiego koncernu PSA (Peugeot-Citroen), oba o pojemności 1,6 litra i mocy 120 KM. Pierwszy z nich współpracuje z 5-biegową skrzynią ręczną lub bezstopniową przekładnią CVT, a drugi wyłącznie z 6-stopniową skrzynią ręczną. Auto będzie oferowane z napędem na przednią lub obie osie. O niższy apetyt na paliwo w mieście zadba system start-stop.
Nowe Suzuki SX4 będzie produkowane na Węgrzech, podobnie jak poprzednik. Do sprzedaży na Starym Kontynencie trafi jesienią br.