Salon Genewa 2013 - Suzuki SX4

Oferowane od 2006 roku Suzuki SX4 doczekało się następcy. Nowy model - zauważalnie większy od poprzednika - debiutuje podczas targów motoryzacyjnych w Genewie.

Suzuki SX4 (2013)
Suzuki SX4 (2013)Suzuki

Zapowiedzią nowej generacji SX4 był prototyp S-Cross, prezentowany jesienią ubiegłego roku w Paryżu. Produkcyjna wersja mierzy 430 cm długości, a jej rozstaw osi wynosi 260 cm. To, odpowiednio, o 18 i 10 cm więcej od aktualnego wydania modelu. Pojemność bagażnika wzrosła z 270 do 430 l (przy skrajnym położeniu regulowanego oparcia tylnej kanapy). Tym samym Suzuki przeskakuje z segmentu miejskich crossoverów do klasy aut kompaktowych.

Z wyglądu nowa generacja nawiązuje do poprzedniej, zyskała jednak dodatkowe przetłoczenia, terenowe akcenty i diodowe światła do jazdy dziennej. Gama barw nadwozia wzbogaciła się o dwa odcienie (jasnozielony Crystal Lime Metallic oraz szary Amethyst Grey Pearl Metallic). W kabinie - nieskomplikowany kokpit, podobny do tego z nowego Swifta.

Suzuki SX4

Suzuki SX4

Suzuki SX4Suzuki
Suzuki SX4Suzuki
Suzuki SX4Suzuki
Suzuki SX4Suzuki
Suzuki SX4Suzuki
Suzuki SX4Suzuki
Suzuki SX4Suzuki
Suzuki SX4Suzuki
Suzuki SX4Suzuki
Suzuki SX4Suzuki
Suzuki SX4Suzuki
Suzuki SX4Suzuki
Suzuki SX4Suzuki
Suzuki SX4Suzuki
Suzuki SX4Suzuki
Suzuki SX4Suzuki
Suzuki SX4Suzuki
Suzuki SX4Suzuki
Suzuki SX4Suzuki
Suzuki SX4Suzuki
Suzuki SX4Suzuki

Do napędu SX4 posłużą jeden z dwóch silników: benzynowy własnej konstrukcji lub turbodiesel zapożyczony od francuskiego koncernu PSA (Peugeot-Citroen), oba o pojemności 1,6 litra i mocy 120 KM. Pierwszy z nich współpracuje z 5-biegową skrzynią ręczną lub bezstopniową przekładnią CVT, a drugi wyłącznie z 6-stopniową skrzynią ręczną. Auto będzie oferowane z napędem na przednią lub obie osie. O niższy apetyt na paliwo w mieście zadba system start-stop.

Nowe Suzuki SX4 będzie produkowane na Węgrzech, podobnie jak poprzednik. Do sprzedaży na Starym Kontynencie trafi jesienią br.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas