Salon Genewa 2013 - prototyp Defendera z napędem elektrycznym
Na genewskim stoisku Land Rovera zadebiutuje prototyp Defendera z napędem elektrycznym.
Defender EV to jeżdżące laboratorium badawcze Land Rovera. Choć wiadomo już, że nie trafi do seryjnej produkcji, to jeszcze w tym roku brytyjscy projektanci chcą przeprowadzić jego testy i zbadać, jak napęd elektryczny spisuje się w trudnym terenie. Model przeszedł już kilka prób, w tym wjazd na wzniesienie o 13-procentowym nachyleniu z przyczepą o masie 12 ton oraz pokonanie zbiornika wodnego o głębokości 80 cm.
Do napędu Defendera EV służy elektryczny silnik o mocy 95 KM i 330 Nm momentu obrotowego, współpracujący z litowo-jonowymi bateriami o pojemności 27 kWh. Pozwalają one pokonać bez ładowania dystans ponad 80 km, a ich "tankowanie" z domowego gniazdka trwa 10 godzin (4 godziny przy użyciu dodatkowej ładowarki).
Auto ma napęd na obie osie ze skrzynią redukcyjną, blokadą dyferencjału i zmodyfikowaną wersją oprogramowania Terrain Response. System odzyskiwania energii podczas hamowania został z kolei dostosowany do współpracy z układem kontroli prędkości zjazdu Hill Descent Control.
Ważące 410 kg akumulatory zamontowano pod maską samochodu. Masa elektrycznego Defendera wynosi o około 100 kg więcej od wersji zasilanej silnikiem wysokoprężnym i waha się od 2055 do 2160 kg, zależnie od wersji nadwoziowej.
Land Rover Defender EV
Land Rover Defender EV
msob