Salon Genewa 2013 - prototyp Defendera z napędem elektrycznym

Na genewskim stoisku Land Rovera zadebiutuje prototyp Defendera z napędem elektrycznym.

Land Rover EV
Land Rover EVLand Rover

Defender EV to jeżdżące laboratorium badawcze Land Rovera. Choć wiadomo już, że nie trafi do seryjnej produkcji, to jeszcze w tym roku brytyjscy projektanci chcą przeprowadzić jego testy i zbadać, jak napęd elektryczny spisuje się w trudnym terenie. Model przeszedł już kilka prób, w tym wjazd na wzniesienie o 13-procentowym nachyleniu z przyczepą o masie 12 ton oraz pokonanie zbiornika wodnego o głębokości 80 cm.

Do napędu Defendera EV służy elektryczny silnik o mocy 95 KM i 330 Nm momentu obrotowego, współpracujący z litowo-jonowymi bateriami o pojemności 27 kWh. Pozwalają one pokonać bez ładowania dystans ponad 80 km, a ich "tankowanie" z domowego gniazdka trwa 10 godzin (4 godziny przy użyciu dodatkowej ładowarki).

Auto ma napęd na obie osie ze skrzynią redukcyjną, blokadą dyferencjału i zmodyfikowaną wersją oprogramowania Terrain Response. System odzyskiwania energii podczas hamowania został z kolei dostosowany do współpracy z układem kontroli prędkości zjazdu Hill Descent Control.

Ważące 410 kg akumulatory zamontowano pod maską samochodu. Masa elektrycznego Defendera wynosi o około 100 kg więcej od wersji zasilanej silnikiem wysokoprężnym i waha się od 2055 do 2160 kg, zależnie od wersji nadwoziowej.

Land Rover Defender EV

Land Rover Defender EV

Land Rover Defender EVLand Rover
Land Rover Defender EVLand Rover
Land Rover Defender EVLand Rover
Land Rover Defender EVLand Rover
Land Rover Defender EVLand Rover
Land Rover Defender EVLand Rover
Land Rover Defender EVLand Rover
Land Rover Defender EVLand Rover
Land Rover Defender EVLand Rover
Land Rover Defender EVLand Rover
Land Rover Defender EVLand Rover
Land Rover Defender EVLand Rover
Land Rover Defender EVLand Rover

msob

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas