Salon Genewa 2013 - Nissan Leaf po faceliftingu

W Genewie pojawi się zmodernizowana wersja Nissana Leafa - elektrycznego auta wyróżnionego europejskim tytułem Samochodu Roku 2011.

Nissan Leaf po faceliftingu (2014)
Nissan Leaf po faceliftingu (2014)Nissan

Kilka tygodni temu Leaf po faceliftingu zadebiutował w Japonii i USA, a wiosną trafi do sprzedaży na Starym Kontynencie. Europejska wersja modelu będzie zresztą powstawać w brytyjskiej fabryce Nissana w Sunderland. Stamtąd mają także pochodzić litowo-jonowe baterie.

W ramach modernizacji projektanci skupili się na zwiększeniu funkcjonalności samochodu i wzbogaceniu listy dodatków. Liczne zmiany przeprowadzono na podstawie doświadczeń jego dotychczasowych użytkowników. Przykład? Ładowanie w nieoświetlonych pomieszczeniach ułatwia teraz LED-owa lampka kontrolna gniazda.

Nowa zabudowa elementów układu napędowego pozwoliła wygospodarować dodatkową przestrzeń bagażową (pojemność bagażnika wzrosła z 330 do 370 l), a zastosowanie lżejszych części - ograniczyć masę samochodu o 80 kg (spadek z około 1520 do 1440 kg). Zmiany w kształcie przedniego grilla zaowocowały obniżeniem współczynnika oporu powietrza karoserii z 0,29 do 0,28.

Poprawiono również efektywność układu odzyskiwania energii, działanie hamulców i zastosowano nowy, energooszczędny system ogrzewania. Nissan deklaruje, że w efekcie wzrósł zasięg auta - ze 175 do 199 km (według europejskiego cyklu pomiarowego NEDC).

Do gustów tutejszych klientów dostosowano charakterystykę wspomagania kierownicy i zestrojenie zawieszenia oraz bardziej solidne wyprofilowanie przednich siedzeń. Po zmianach pasażerowie tylnej kanapy mogą wreszcie schować pod nimi stopy.

Lista opcji wzbogaciła się o nowe wzory obręczy i odcienie nadwozia, skórzaną tapicerkę, audio Bose zaprojektowane specjalnie z myślą o zmniejszeniu zużycia energii oraz system wspomagania parkowania AVM z kamerą 360 st.

Nissan Leaf (2014)

Nissan Leaf

Nissan LeafNissan
Nissan LeafNissan
Nissan LeafNissan
Nissan LeafNissan
Nissan LeafNissan
Nissan LeafNissan
Nissan LeafNissan
Nissan LeafNissan
Nissan LeafNissan
Nissan LeafNissan
Nissan LeafNissan
Nissan LeafNissan
Nissan LeafNissan
Nissan LeafNissan
Nissan LeafNissan
Nissan LeafNissan
Nissan LeafNissan
Nissan LeafNissan
Nissan LeafNissan
Nissan LeafNissan
Nissan LeafNissan
Nissan LeafNissan
Nissan LeafNissan
Nissan LeafNissan
Nissan LeafNissan
Nissan LeafNissan
Nissan LeafNissan
Nissan LeafNissan

W 2012 roku Leaf znalazł prawie 27 tys. nabywców, o 22 proc. więcej niż w 2011. Japończycy liczą, że model po faceliftingu zyska jeszcze większe zainteresowanie klientów i podkreślają, że infrastruktura ułatwiająca użytkowanie aut elektrycznych ciągle się rozwija. Tylko w minionym roku liczba publicznych ładowarek w Europie wzrosła z 12 do 20 tys.

W lutym sprzedano 50-tysięczny egzemplarz Leafa, co czyni go najpopularniejszym samochodem elektrycznym na świecie.

Do sprzedaży w Polsce zmodernizowany Nissan Leaf trafi w maju br.

msob

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas