Salon Detroit 2014 - Lexus RC F
13 stycznia w Detroit zadebiutuje najmocniejsza odmiana Lexusa RC, sygnowana literą F. Do jej napędu posłuży 5-litrowy silnik V8 o mocy około 460 KM.
Na razie nieznane są jeszcze dokładne dane techniczne i osiągi RC F. Na jego potrzeby japońscy inżynierowie zaprojektowali nową, wolnossącą jednostkę, która zajmie miejsce 5-litrowego silnika V8 o mocy 423 KM, stosowanego w poprzedniej generacji IS F. Siła napędowa będzie trafiać na tylne koła za pośrednictwem 8-biegowego automatu.
Potencjał Lexusa manifestują nowe zderzaki - przedni z większymi wlotami powietrza i tylny z ogromnym dyfuzorem oraz czterema końcówkami wydechu w układzie znanym już z IS F'a, a także podniesiona maska i poszerzane błotniki, skrywające szerzej rozstawione koła. RC F będzie oferowany z trzema wzorami kutych, 19-calowych obręczy - dwoma polerowanymi mechanicznie i jednym ręcznie. Model otrzymał także ruchome tylne skrzydło, podobne do montowanego w supersportowym modelu LFA. Spojler wysuwa się po przekroczeniu prędkości 80 km/h i chowa z powrotem, jeśli kierowca zwolni poniżej 40 km/h. Wprawne oko dostrzeże również, że chromowane elementy ozdobne zastąpiły lakierowane na czarno, z lśniącym wykończeniem.
Lexus RC F
Lexus RC F (więcej informacji)
Także wnętrze wzbogaciło się o elementy podsycające sportową atmosferę: mocniej wyprofilowane fotele, na nowo zaprojektowane wskaźniki zdominowane przez dużą tarczę obrotomierza, wstawki z włókien węglowych i alcantary oraz mięsistą, obszytą skórą kierownicę z niebieskimi przeszyciami i metalowymi manetkami do ręcznej zmiany biegów.
Lexus RC F będzie konkurował z nowym BMW M4 Coupe (431 KM), Audi RS 5 Coupe (450 KM) oraz Mercedesem C 63 AMG, który w nowej odsłonie zadebiutuje w drugim kwartale br.
msob