Salon Detroit 2014 - Audi Allroad Shooting Brake

W Detroit zadebiutuje kolejny prototyp Audi - tym razem crossover z nadwoziem typu shooting brake, zapowiadający prawdopodobnie stylizację nowej odsłony modelu TT.

Względem oferowanych obecnie modeli Audi zyskał on zdecydowane, ostrzejsze rysy.
Względem oferowanych obecnie modeli Audi zyskał on zdecydowane, ostrzejsze rysy. Audi

Karoseria prototypu mierzy 420 cm długości, 185 cm szerokości i 141 cm wysokości, a rozstaw osi wynosi 251 cm. Są to wymiary zbliżone np. do Mini Pacemana. Kokpit przypomina ten z nowego TT (więcej informacji: Usiądź w nowym Audi TT).

Audi Allroad Shooting Brake Concept

W Detroit zadebiutuje kolejny prototyp Audi. Tym razem będzie to crossover z nadwoziem typu shooting brake, zapowiadający prawdopodobnie stylizację nowej odsłony modelu TT. Typowe dla dwóch poprzednich generacji elementy - niskie boczne szyby, zamocowane na drzwiach lusterka, mocno zaakcentowane nadkola i wlot powietrza w kształcie tarczy - zyskały zdecydowane, ostrzejsze rysy. Karoseria o długości 415 cm wspiera się na kołach z obręczami o średnicy 19 cali. Kokpit prototypu przypomina ten z nowego TT - przypomnijmy, że Audi zaprezentowało go kilka dni temu w Las Vegas (więcej informacji: Usiądź w nowym Audi TT).

Audi Allroad Shooting Brake ConceptAudi
Audi Allroad Shooting Brake ConceptAudi
Audi Allroad Shooting Brake ConceptAudi
Audi Allroad Shooting Brake ConceptAudi
Audi Allroad Shooting Brake ConceptAudi

Źródłem napędu Audi Allroad Shooting Brake jest układ hybrydowy o całkowitej mocy 408 KM i 650 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Składa się on z benzynowego silnika 2.0 TFSI (292 KM) współpracującego z dwiema jednostkami elektrycznymi. Pierwsza z nich (54 KM) jest zintegrowana z przekładnią dwusprzegłową i napędza przednie koła. Druga (115 KM) została umieszczona przy tylnej osi, którą napędza w razie problemów z trakcją, zaś w normalnych warunkach wspólnie z pozostałymi motorami przekazuje moment obrotowy na koła przednie.

Gotowy do jazdy prototyp waży około 1600 kg.

Osiągi? Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 4,6 s, a prędkość maksymalna została elektronicznie ograniczona do 250 km/h. Średnie zużycie paliwa to według producenta zaledwie 1,9 l/100 km. Dzieje się tak, ponieważ litowo-jonowe baterie o pojemności 8,8 kWh można ładować z gniazdka. Zasięg "na prądzie" wynosi 50 km, a prędkość auta jest wówczas ograniczona do 130 km/h. Całkowity zasięg z naładowanymi bateriami i pełnym zbiornikiem benzyny to 820 km.

msob

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas