Ruszyła produkcji nowego BMW serii 8

W zaledwie cztery miesiące od rozpoczęcia produkcji BMW serii 8 z fabryki niemieckiej marki w Dingolfing (Dolna Bawaria) wyjechała właśnie pierwsza "ósemka" w wersji kabriolet.

article cover
Informacja prasowa (moto)

Przypominamy, że europejscy nabywcy będą mieli do wyboru dwie wersje napędowe: benzynową i wysokoprężną. Ofertę otwierać ma BMW 840d xDrive Convertible wyposażone w rzędowego Diesla o pojemności 3.0 l. Jednostka osiąga 320 KM (4400 obr./min) i 680 Nm (1750-2250 obr./min). Sprint do 100 km/h zajmuje autu 5,2 s, prędkość maksymalna to 250 km/h.

Dla zwolenników silników o zapłonie iskrowym przewidziano wersję BMW M850i xDrive Convertible. Samochód ma pod maską podwójnie doładowany (dwie sprężarki typu twin-scroll), benzynowy, silnik 4.4 l z systemem Valvetronic i podwójnym Vanosem. Jednostka osiąga moc 530 KM (5500-6000 obr./min) i generuje potężny moment obrotowy 750 Nm osiągany w zakresie 1800-4600 obr./min. Auto przyspiesza do 100 km/h w 3,9 s i osiąga prędkość maksymalną 250 km/h.

Niezależnie od wyboru obie wersje standardowo oferowane będą z ośmiostopniowymi, automatycznymi skrzyniami biegów i napędem na obie osie xDrrive.

Wersja convertible może się pochwalić klasycznym, materiałowym dachem (standardowo w kolorze czarnym). Elektryczny mechanizm składania radzi sobie z jego rozłożeniem w 15 sekund. Dach może być składany w czasie jazdy z prędkościami do 50 km/h. Lista opcji obejmuje m.in podgrzewane zagłówki czy nadmuch ciepłego powietrza na kark kierowcy i pasażera przedniego fotela.

Niemiecki producent nie opublikował jeszcze oficjalnych cenników nowego modelu. Pierwsze egzemplarze trafić mają do nabywców w marcu.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas