Ruszyła produkcja Porsche Macan po liftingu

​W zakładach Porsche w Lipsku rozpoczęła się seryjna produkcja odświeżonego Macana. Pierwszy egzemplarz dla klienta pomyślnie "zaliczył" wizyty w nadwoziowni, lakierni i na linii montażowej. Część fabryki przystosowano specjalnie do potrzeb nowego modelu. Samochód w kolorze nadwozia Mamba Green Metallic trafi do klientów w Chinach.

Państwo Środka jest obecnie największym pojedynczym rynkiem zbytu Porsche, a Macan cieszy się tam szczególną popularnością - od 2014 r. trafił w ręce ponad 100 tysięcy chińskich nabywców. Niesłabnący popyt na kompaktowego SUV-a sprawił, że jego seryjna produkcja została "rozkręcona" szybciej niż kiedykolwiek wcześniej: do początku września wolumen produkcji nowego Porsche Macan w Lipsku zwiększy się do ponad 420 egzemplarzy dziennie, co oznacza, że w ciągu zaledwie kilku dni dorówna wysokim wynikom poprzednika.

Szereg modyfikacji nadwozia sprawia, że nowy Macan wygląda bardziej dynamicznie, a przy tym - nowocześniej. Tył samochodu został kompleksowo przeprojektowany w oparciu o smukły design poprzednika. Trójwymiarowy diodowy pas świetlny tworzy charakterystyczny znak rozpoznawczy Porsche. Nadwoziownia fabryki w Lipsku została rozbudowana specjalnie z myślą o stworzeniu osobnej sekcji do produkcji tylnej pokrywy. Ponadto zoptymalizowano różne części linii montażowej i dopasowano je do nowych poziomów produkcji kompaktowego SUV-a, tak aby nowy Macan nie stracił nic z atutów swojego wielokrotnie nagradzanego poprzednika. Model kilkakrotnie zajmował czołową pozycję w badaniu rynku "Initial Quality Study", przeprowadzanym przez amerykański instytut J.D. Power - ostatnio w ubiegłym roku.

Nowy Macan świętował swoją premierę w Szanghaju, pod koniec lipca. Kompaktowy SUV, wprowadzony na rynek w 2014 r., odniósł ogromny sukces. Teraz debiutuje w udoskonalonej odsłonie, wyróżniającej się istotnymi zmianami w zakresie designu, komfortu, łączności i dynamiki jazdy. To wszystko pozwala mu zachować status najbardziej sportowego modelu w swoim segmencie. Macan seryjnie otrzymuje m.in. nowe reflektory LED.

Reklama

Lista najważniejszych innowacji w kabinie obejmuje 10,9-calowy ekran dotykowy najnowszego systemu Porsche Communication Management (PCM), przeprojektowane i przeniesione otwory wentylacyjne oraz sportową kierownicę GT, wzorowaną na tej z modelu 911. PCM standardowo zapewnia dostęp do nowych cyfrowych funkcji, takich jak inteligentna obsługa głosowa czy nawigacja online. Wzbogaciła się także gama wyposażenia samochodu z zakresu komfortu, m.in. o asystenta jazdy w korkach oraz podgrzewaną przednią szybę

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy