Ruszyła produkcja Hyundaia i30 po liftingu
Koreański kompakt po kosmetycznych zmianach, z nowym silnikiem turbo i dwusprzęgłowym automatem.
Model i30 jest dla Hyundaia bardzo ważny - zaprezentowana w 2012 roku druga generacja tego kompaktu stanowiła 20 % sprzedaży na europejskim rynku. W utrzymaniu dobrej passy ma pomóc niedawno zaprezentowana wersja po face liftingu, której produkcja właśnie się rozpoczęła w czeskich Noszowicach. Warto jednak zaznaczyć, że zmiany, które zostały w niej wprowadzone, są bardzo niewielkie - nowy jest grill, kolory lakieru oraz wzory alufelg.
Odświeżona paleta i30 ma jednak w zanadrzu coś naprawdę ekscytującego - zupełnie nową wersję Turbo. Pod jej maską znajdziemy doładowany silnik 1.6 l o mocy 186 KM i rozwijający 265 Nm momentu obrotowego. Współpracuje on z 6-biegową skrzynią manualną, albo opcjonalną 7-biegową dwusprzęgłową przekładnią automatyczną. I30 Turbo rozpędza się do 100 km/h w równe 8 sekund i osiąga prędkość maksymalną wynoszącą 219 km/h.
Odmiana ta wyróżniać się będzie na ulicy dzięki delikatnemu ospojlerowaniu, podwójnemu wydechowi oraz 18-calowym alufelgom. We wnętrzu natomiast znajdziemy nowy zestaw wskaźników oraz sportowe fotele.