Rosja znów chce być potęgą. Ambitne plany AutoWAZ

Nicolas More, który w połowie marca mianowany został nowym prezesem koncernu AutoWAZ ma ambitne plany. Należąca do Renault-Nissan rosyjska firma planuje zbudować w tym roku 416 tys. samochodów.

Łada Vesta
Łada VestaInformacja prasowa (moto)

Przedstawiona przez nowego prezesa prognoza dotyczy - produkowanych w zakładach AutoWAZ - pojazdów czterech marek: Łady (która w tym roku świętuje 50-lecie istnienia), Renault, Nissana i Datsuna. Liczba 416 tys. pojazdów obejmować ma wszystkie auta budowane w rosyjskich fabrykach w Togliatti i Iżewsku, oraz - wyeksportowane z kraju - gotowe zestawy montażowe przeznaczone dla zagranicznych montowni.

Przypominamy, że - w połowie marca - Nicolas More zastąpił rządzącego w AutoWAZ twardą ręką Szweda - Bo Anderssona. Jego odejście zbiegło się w czasie z krachem finansowym będącym następstwem sankcji nałożonych na Rosję po aneksji Krymu.

W zeszłym roku z fabryk AutoWAZ wyjechało 353,5 tys. pojazdów - o przeszło 20 proc. mniej, niż dwa lata temu.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas