Rolls-Royce będzie produkował SUV-a!
Gdy w 2002 roku na rynku pojawił się Maybach 57, przedstawiciele Rolls-Royce’a sugerowali, że produkt Daimlera nie jest konkurencją dla samochodów z Goodwood.
Brytyjczycy argumentowali wówczas, że nie mają zamiaru konkurować z jakimkolwiek producentem samochodów. Ich zdaniem alternatywą dla pojazdów Rolls-Royce’a mogłyby jedynie samoloty, helikoptery lub jachty.
Historia pokazała, że w tej, nieco buńczucznej, argumentacji było dużo prawdy. Wkrótce na rynku pojawić ma się jednak Mercedes-Maybach S600, również w przedłużonej wersji Pullman. W jaki sposób przedstawiciele Rolls-Royce’a zapatrują się na ten model?
W jednym z wywiadów Gerry Spahn, odpowiedzialny za PR brytyjskiej marki na rynkach Ameryki Północnej, podtrzymał wcześniejsze stanowisko firmy. "Maybach nie jest bezpośrednim konkurentem dla Rolls-Royce’a, jeśli wziąć pod uwagę to, w jaki sposób postrzegamy nasza konkurencję". Spahn przyznał, że nowy Mercedes-Maybach to "ładny samochód", ale może on - co najwyżej - stanowić alternatywę dla "Ghosta z drugiej ręki".
Spahn powtórzył, że Rolls-Royce nie jest konkurencją dla jakiejkolwiek marki motoryzacyjnej, ponieważ dla klientów firmy, zakup samochodu "nie jest decyzję finansową". Dodał również, że w tej klasie cena pojazdu nie gra żadnej roli. Klienci liczą przede wszystkim na styl, klasę i możliwość skonfigurowania pojazdu zgodnie z własnym życzeniem, a pod tym względem samochodów marki Rolls-Royce’a nie można porównywać z żadnymi innymi pojazdami.
Okazuje się jednak, że Rolls-Royce nie może tak do końca ignorować rynkowych trendów. Zaledwie kilka tygodni po tym jak Bentley ogłosił, że będzie produkował SUV-a o nazwie Bentayga, również Rolls-Royce oficjał poinformał, że jego oferta zostanie poszerzona o samochód tej klasy.
Oczywiście, zgodnie z przyjętą linią, że Rolls nie ma konkurencji, w informacji nie pada słowo SUV. Jest jednak mowa o luksusowym samochodzie, który pokona każdy teren oraz o podwyższonym nadwoziu. Poinformowano również, że za projekt stylistyczny będzie odpowiadał szef działu projektowego Rolls-Royce'a Giles Taylor.
Nie wiadomo natomiast, kiedy nowy model może ujrzeć światło dzienne. Najwyraźniej będzie na to trzeba nieco poczekać.