Rewolucja pod maską Volvo. Nowy silnik D5

​W tym roku pod maskami samochodów Volvo ma miejsce prawdziwa rewolucja. W modelach S60 i V60 wprowadzony został nowy dwulitrowy, czterocylindrowy silnik D5 o mocy 225 KM. Dzięki nowej jednostce Volvo S60 przyspiesza do setki w 6,4 s. Tak dynamicznego silnika Diesla w ofercie Volvo jeszcze nie było.

Nowy silnik Volvo D5
Nowy silnik Volvo D5Informacja prasowa (moto)

Nowy silnik Drive-E D5 225 KM został stworzony z myślą o Volvo XC90, w którym za pośrednictwem układu Haldex piątej generacji napędza cztery koła.

Silnik ten jest dostępny również w modelach S60 i V60 tylko w odmianie przednionapędowej, wyłącznie z ośmiostopniową, automatyczną skrzynią biegów. Zaletą nowej jednostki napędowej jest wysoki moment obrotowy, który wynosi 470 Nm i jest dostępny w zakresie 1750-2500 obr/min.

Przy prędkości 140 km/h, na ósmym biegu, nowy silnik osiąga zaledwie 2100 obr/min, co przekłada się na niski poziom hałasu. Prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 230 km/h.

S60 i V60 D5 cechują się niskim zużyciem paliwa. Minimalne spalanie wynosi - wg danych fabrycznych - ok. 4l na 100 km, a emisja CO2 - znakomite 119 g/km. Ten ostatni parametr jest istotny dla klientów korporacyjnych, którzy w swojej polityce flotowej stosują limity emisji CO2.

Nowa jednostka zastąpi w ofercie dotychczasowy, pięciocylindrowy silnik D5 o pojemności 2.4 litra, osiągający 215 KM. Volvo S60 wyposażone w starszy silnik D5 osiągało 100 km/h w 7,4 s, czyli rozpędzanie trwało sekundę dłużej niż jego następca.

Co ważne, cena tego samochodu pozostała na podobnym poziomie. Starsza wersja S60 D5 215 KM Kinetic z sześciostopniowym automatem kosztowała 162 300 zł. Nowe Volvo S60 Drive-E D5 225 KM z ośmiostopniową skrzynią biegów kosztuje 163 800 zł. Z oferty znikła wersja z manualną skrzynią biegów i najtańsza odmiana Base, które cieszyły się najmniejszą popularnością.

W ofercie nadal pozostanie pięciocylindrowy silnik Diesla, ale będzie on dostępny wyłącznie w odmianie D4 AWD 190 KM.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas