Renault zdradza plany na najbliższe lata. Będzie osiem nowych modeli
Zaprezentowany Renault Kardian ma stanowić wstęp, jeśli chodzi o plany francuskiego koncernu dotyczące rozwoju na rynkach poza Europą. Producent zapowiedział osiem nowych modeli, które mają pojawić się do 2027 roku.
Zaprezentowany ostatnio Renault Kardian to tylko pierwszy krok w strategii rozwoju francuskiej marki. Samochód powstał na platformie, która ma pozwolić na stworzenie zróżnicowanej gamy modelowej poza Europą. Na początek Kardian trafi do Ameryki Południowej.
Kardian nie był jednak jedyną nowością Renault. Francuzi pokazali również prototyp pickupa o nazwie Niagara Concept.
Samochód wyposażony jest w terenowe opony, poszerzone nadkola, bagażnik dachowy, a także dodatkowe oświetlenie nad przednią szybą. Masywny przód zwraca na siebie uwagę podświetlanym napisem "RENAULT" oraz stosunkowo niewielkimi światłami. Podobnie sprawa ma się z tyłu. Tam dodatkowo światła połączone są listwą świetlną biegnącą przez całą szerokość klapy auta. Samochód pokryty jest kamuflażem inspirowanym m.in. motywami logo marki.
Koncept wyposażony jest w napęd na cztery koła. Za wprawianie auta w ruch odpowiada układ hybrydowy. Francuski producent nie zdradza danych technicznych na temat samochodu, ale twierdzi, że połowę pokonywanego dziennie dystansu jest w stanie wykonać w trybie elektrycznym.
Zarówno model koncepcyjny, jak i produkcyjny łączy pewna kwestia. Niagara Concept ma stanowić zapowiedź przyszłych modeli, które zostaną zaprezentowane przez Renault. Kardian natomiast jest w pewnym sensie początkiem urzeczywistniania strategii francuskiego producenta.
Być może nie wszyscy zdają sobie sprawę, ale wiele rynków poza Europą jest dla francuskiego producenta naprawdę ważnych. Wśród dziesięciu krajów, na których marka odnotowuje najlepszą sprzedaż, aż pięć znajduje się z dala od Starego Kontynentu. Chodzi o Brazylię (drugie miejsce), Turcję (czwarte), Indie (piąte), Koreę Południową (ósme) i Kolumbię (dziewiąte). Właśnie w związku z chęcią rozwoju w krajach pozaeuropejskich marka zaprezentowała strategię o nazwie "International Game Plan 2027".
Zgodnie z nim, francuski koncern zainwestuje 3 miliardy euro, dzięki czemu do 2027 roku na rynki pozaeuropejskie zostanie wprowadzonych osiem nowych modeli. Pięć z nich ma być reprezentantami segmentów C i D. Francuska marka chce podwoić przychody netto na jednostkę sprzedaną poza Europą w 2027 roku (w porównaniu z 2019 rokiem).
Oczywiście podobnie jak w Europie francuski producent bierze pod uwagę obniżenie emisji CO2. Cel ma być osiągnięty przede wszystkim dzięki układom hybrydowym. W niektórych krajach producent będzie jednak inwestował również w auta elektryczne. Takim przykładem jest Brazylia czy Turcja, w których Renault oferuje już model Megane E-Tech. Francuski producent planuje, że do 2027 roku co trzeci samochód sprzedany poza Starym Kontynentem będzie hybrydą lub elektrykiem.