Renault Megane RS z nowym rekordem Nordschelife
Francuzi nie raz udowodnili już, że są prawdziwymi mistrzami w dziedzinie budowy usportowionych przednionapędówek. Kolejnym tego dowodem jest nowe Renault Megane R.S. 275 Trophy-R, które pobiło właśnie rekord okrążenia na legendarnej Nordschleife toru Nurburgring.
Renault mogło się do tej pory pochwalić rekordami Mégane R26.R z 2008 roku i Mégane R.S. Trophy z roku 2011. Mimo tego, w ostatnim czasie miano najszybszej przednionapędówki na Nurburgringu dumnie dzierżył Seat Leon Cupra 280.
Hiszpanie niezbyt długo cieszyli się jednak z prestiżowego tytułu. Zaraz po oficjalnej premierze Megane R.S. 275 Trophy-R samochód ustanowił nowy rekord dla produkowanych seryjnie aut z przednim napędem. Usportowione Megane pokonało słynną Północną Pętlę w 7’54’’36 detronizując tym samym Seata Lena Cuprę 280.
Megane R.S. w wersji 276 Trophy-R kupić będzie można w 15 krajach. Klienci muszą się jednak pospieszyć, powstanie zaledwie 250 egzemplarzy tego pojazdu.
Samochód wyposażony jest w zawieszenie Cup z samoblokującym się mechanizmem różnicowym, benzynowy silnik 2.0 l R.S. o mocy 275 koni, tytanowy układ wydechowy Akrapovic, jednodrożne regulowane amortyzatory "Öhlins Road&Track" ze sprężynami z kompozytów oraz opony MICHELIN Pilot Sport Cup 2.
Mégane R.S. 275 Trophy-R nie ma tylnej kanapy. Z przodu znajdują się sportowe fotele Recaro Pole Position z poliwęglanu, o 42 kg lżejsze od montowanych w standardzie. Są one wyposażone w 3-punktowy pas bezpieczeństwa. W ofercie akcesoriów dostępna jest 6-punktowa uprząż z zapięciem lotniczym. Specjalny drążek oraz siatki chronią pasażerów przed przesunięciem się bagażu.
Dla amatorów jazdy na torze, którzy chcą zyskać kilka cennych sekund na okrążeniu, dostępny jest akumulator litowo-jonowy, pozwalający obniżyć masę auta o kolejnych 16 kg. Mégane R.S. 275 Trophy-R wyposażone jest w hamulce tarczowe (wykonane ze stali i aluminium). Przednie tarcze mają średnicę 35 cm.