Renault EZ-FLEX - miejski dostawczak

Renault zaprezentowało właśnie nowy, koncepcyjny, model przeznaczony dla mikroprzedsiębiorców. Samochód o nazwie Renault EZ-FLEX zaprojektowano specjalnie z myślą o intensywnej ”biznesowej” eksploatacji na wąskich uliczkach europejskich aglomeracji.

Renault EZ-FLEX
Renault EZ-FLEX Informacja prasowa (moto)

Auto stanowić ma ważny element przyszłego łańcucha dostaw. Renault prognozuje, że do końca 2050 roku liczba przewożonych po drogach całego świata towarów wzrośnie aż czterokrotnie. W takim kontekście maksymalne wykorzystanie miejskiej przestrzeni staje się jednym z priorytetów konstruktorów.

Chociaż Renault EX-FLEX mierzy zaledwie 3,86 m długości, 1,65 m szerokości i 1,88 m wysokości przestrzeń ładunkowa ma objętość aż trzech metrów sześciennych! Niewielkie wymiary przełożyły się na świetną zwrotność. Promień skrętu - 4,5 m - pozwala dość swobodnie manewrować w ciasnych uliczkach.

Sam samochód to w istocie pudełko na przesyłki z rozstawionymi w narożnikach kołami - przedni zwis to zaledwie kilka centymetrów. Sama kabina pasażerska ma szczątkowy charakter - znajdziemy w niej dwa niewielkie fotele, kierownicę i - pełniący rolę centrum dowodzenia - ekran dotykowy.

Renault EZ-FLEX Informacja prasowa (moto)

Renault nie zdradza informacji dotyczących napędu. Wiemy jedynie, że zasięg wynosić ma około 150 km, co - w opinii producenta - w zupełności pokrywa dzienne zapotrzebowanie dla tego rodzaju pojazdu. Wynoszący 760 mm próg załadunku sugeruje jednak, że mamy do czynienia z zupełnie płaską platformą, w której zabudowano zestaw akumulatorów i silnik trakcyjny. Taka architektura pozwala na szeroki zakres konfiguracji przestrzeni ładunkowej - producent wspomina o różnych rodzajach zabudów.

Renault EZ-FLEX

. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas