Rekordowy rok dla Mazdy w Polsce
Jubileuszowy dla Mazdy Polska rok 2018, w którym firma świętowała 10-lecie działalności na krajowym rynku, zakończył się doskonałymi wynikami handlowymi.
11,08% wzrostu sprzedaży oznacza, że w ręce polskich kierowców trafiło 12 574 egzemplarzy nowych Mazd, a niemal 54% z nich stanowiły samochody z segmentu SUV. W 2018 roku sprzedanych zostało 3539 sztuk Mazdy CX-5 i 3234 sztuk Mazdy CX-3, co jest rekordowym wynikiem obu modeli w dotychczasowej historii w Polsce.
Dobry wynik w rankingu sprzedaży Mazdy zajmuje także Mazda 3, która z wynikiem 2425 sprzedanych sztuk jest prawdziwym powodem do dumy, biorąc pod uwagę fakt, że dostępność tego modelu w drugiej połowie roku była ograniczona z uwagi na listopadową światową premierę nowej generacji.
Warto podkreślić doskonałe wyniki sprzedaży innej ubiegłorocznej premiery - Nowej Mazdy 6, która choć trafiła do salonów dopiero w lipcu, sprzedana została w liczbie 2610 egzemplarzy, czyli na poziomie z 2017 r.
Rok 2018 zakończył się dla Mazdy Motor Poland premierową prezentacją nowej Mazdy 3 w wersji hatchback. Miało to miejsce podczas grudniowych obchodów 10-lecia istnienia firmy, a jeszcze przed końcem roku dilerzy rozpoczęli przedsprzedaż tego modelu, który w salonach pojawi się w marcu 2019 r.
Według danych CEPiK w 2018 r. w Polsce zarejestrowano 532 000 szt. nowych samochodów osobowych, co stanowi wzrost o 9,35% w porównaniu do roku 2017. Mazda Motor Poland jest czwartym pod względem sprzedaży rynkiem dla marki w Europie po Niemczech, Wlk. Brytanii i Hiszpanii.