Rekordowa sprzedaż Mazdy w Polsce

Ubiegły rok okazał się świetnym dla polskiego oddziału Mazdy.

Mazda 3
Mazda 3Informacja prasowa (moto)

W roku 2019 Japończycy wprowadzili na polski rynek 15 670 samochodów, o 24,6% więcej niż w poprzednim roku. Rekordowe wzrosty sprzedaży odnotowały wszystkie najpopularniejsze modele marki.

Na szczególną uwagę zasługuje wynik Mazdy CX-3, która z 4903 sztukami zarejestrowanymi w 2019 r., odnotowała wzrost o ponad 51% w porównaniu z rokiem 2018. Sprzedaż napędzała także Mazda CX-5 - 3570 zarejestrowanych egzemplarzy i Mazda6 - 3828 szt., co w przypadku tego modelu stanowi wzrost o ponad 46% w porównaniu z 2018 roku

Statystycznie więcej niż połowa klientów Mazdy wybrała jeden z modeli segmentu SUV, a co czwarty - Mazdę 6. Zdecydowanie najwięcej, bo aż 54% wzrostu zanotował najmniejszy model w gamie - Mazda2, kończąc ubiegły rok z wynikiem 908 zarejestrowanych egzemplarzy.

Imponującą dynamikę wzrostu sprzedaży zanotowała też Mazda MX-5, która świętując w ubiegłym roku 30-lecie obecności na światowych rynkach, w Polsce odnotowała niemal 44% wzrostu sprzedaży. Grono posiadaczy i entuzjastów modelu powiększyło się aż o 256 osób, a wśród nich znalazło się 47 szczęśliwych posiadaczy unikalnych egzemplarzy MX-5 w kolorze Racing Orange z edycji jubileuszowej 30th Anniversary.

Udany rynkowy debiut zanotowała Mazda CX-30, która choć dostępna była w salonach sprzedaży dopiero od września, wybrana została przez 827 osób.

Natomiast kluczyki do Mazdy 3 nowej generacji odebrały w zeszłym roku 1374 osoby, które, podobnie jak wybierający inne modele Mazdy, częściej decydowały się na wersję z automatyczną niż z manualną skrzynią biegów.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas