Range Rover Velar w hybrydowej wersji

Nie jest to face lifting, ale w gamie Velara pojawiło się kilka nowości, z których najważniejszą jest wprowadzenie napędu hybrydowego plug-in. Pojawił się też szereg nowości w wyposażeniu.

Range Rover Velar
Range Rover VelarInformacja prasowa (moto)

Nowy układ hybrydowy typu plug-in o oznaczeniu P400e składa się z 2-litrowej jednostki spalinowej o mocy 300 KM i silnika elektrycznego generującego 143 KM, wytwarzając łącznie moc 404 KM i 640 Nm momentu obrotowego. Dzięki temu układ zapewnia przyspieszenie 0-100 km/h w zaledwie 5,4 sekundy. Akumulator litowo-jonowy o pojemności 17,1 kWh, umieszczony pod podłogą bagażnika, można naładować od 0% do 80% zaledwie 30 minut za pomocą szybkiej ładowarki DC lub 1 h 40 min za pomocą standardowej ładowarki ściennej o mocy 7 kW. Zasięg w trybie EV wynosi 53 km, a deklarowane zużycie paliwa to 2,2 l/100 km.

Range Rover Velar w wersji hybrydowej

Range Rover Velar P400eLand Rover
Range Rover Velar P400eLand Rover
Range Rover Velar P400eLand Rover
Range Rover Velar P400eLand Rover
Range Rover Velar P400eLand Rover
Range Rover Velar P400eLand Rover
Range Rover Velar P400eLand Rover
Range Rover Velar P400eLand Rover
Range Rover Velar P400eLand Rover
Range Rover Velar P400eLand Rover
Range Rover Velar P400eLand Rover
Range Rover Velar P400eLand Rover
Range Rover Velar P400eLand Rover
Range Rover Velar P400eLand Rover
Range Rover Velar P400eLand Rover
Range Rover Velar P400eLand Rover
Range Rover Velar P400eLand Rover
Range Rover Velar P400eLand Rover
Range Rover Velar P400eLand Rover
Range Rover Velar P400eLand Rover
Range Rover Velar P400eLand Rover
Range Rover Velar P400eLand Rover
Range Rover Velar P400eLand Rover
Range Rover Velar P400eLand Rover
Range Rover Velar P400eLand Rover
Range Rover Velar P400eLand Rover

Do gamy Velara została również wprowadzona nowa rodzina 3-litrowych, sześciocylindrowych silników rzędowych Ingenium z technologią miękkiej hybrydy. Wersje benzynowe to P340 (340 KM) i P400 (400 KM), a wysokoprężna to D300 (300 KM). System MHEV w nich zastosowany wykorzystuje zintegrowaną prądnice rozruchową w komorze silnika do zbierania energii zwykle traconej podczas zwalniania, która jest następnie magazynowana w 48-woltowym akumulatorze litowo-jonowym umieszczonym pod podłogą bagażnika. Jest w stanie ponownie wykorzystać zgromadzoną energię, aby wspomagać silnik podczas przyspieszania, a także poprawiać działanie systemu Stop/Start.

Dodatkowo w Range Roverze Velar wprowadzono czterocylindrowy silnik Ingenium D200 (204 KM). Diesel ten ma zapewniać zużycie paliwa na poziomie 6,3 l/100 km.

Range Rover VelarInformacja prasowa (moto)

Kolejną nowością w modelu jest zmieniony system multimedialny, który "został zaprojektowany z myślą o łatwości użytkowania, z prostym interfejsem zmniejszającym liczbę interakcji w celu zwiększenia bezpieczeństwa". Producent podkreśla także zwiększoną responsywność i szybkość działania, a także to, że "ekrany i system nawigacji są gotowe do pracy w ciągu kilku sekund, również dzięki dedykowanemu źródłu zasilania". To dobra wiadomość, ponieważ obecnie stosowany system potrafił czasami bardzo długo "wstawać".

Range Rover VelarInformacja prasowa (moto)

Range Rover poprawił także komfort akustyczny w Velarze, dzięki systemowi aktywnej redukcji hałasu drogowego. Inteligentna technologia działa jak para wysokiej klasy słuchawek z redukcją szumów, stale monitorując wibracje z nawierzchni drogi i obliczając przeciwną fazę fali dźwiękowej potrzebnej do usunięcia hałasu słyszanego przez pasażerów. Efekt jest subtelny, ale minimalna redukcja 4 decybeli zapewnia zauważalną różnicę. System jest nawet w stanie dostosować poziom i położenie dźwięków odtwarzanych w kabinie w oparciu o liczbę pasażerów i ich pozycję w pojeździe za pomocą czujników pasów bezpieczeństwa.

Z kolei Nowy system filtracji powietrza w kabinie poprawia samopoczucie i czystość wnętrza Velara, zmniejszając poziom szkodliwych cząstek stałych, pyłków, a nawet zapachów. Nowy system - wprowadzony jako uzupełnienie dotychczasowej funkcji jonizacji powietrza w kabinie - filtruje drobne cząstki stałe, alergeny, pyłki, a nawet silne zapachy. Uruchamiany przyciskiem "Purify" na dolnym ekranie dotykowym, jest w stanie filtrować najdrobniejsze cząsteczki (do, a nawet poniżej PM2,5). Kierowca i pasażerowie mogą mieć pewność, że powietrze, którym oddychają wewnątrz Range Rovera Velar, jest czystsze niż powietrze na zewnątrz.

Range Rover VelarInformacja prasowa (moto)

Dostępny jest również nowy Activity Key drugiej generacji, który w razie potrzeby może całkowicie zastąpić tradycyjny kluczyk. Wodoodporne i odporne na wstrząsy urządzenie na nadgarstek zawiera teraz zegarek LCD i umożliwia klientom uruchamianie, zatrzymywanie, blokowanie i odblokowywanie pojazdu bez konieczności zabierania ze sobą tradycyjnego klucza.

Ostatnia z nowości to wersja "Velar Edition" zapewnia klientom jeszcze większy wybór i oferuje kombinację ulepszeń zewnętrznych i wewnętrznych. Wersja została oparta na specyfikacji R-Dynamic SE, ulepszenia obejmują czarny kontrastowy dach i dopasowane 20-calowe, czarne felgi aluminiowe, zapewniające wyrafinowaną prezencję. Charakterystyczny nowa edycja specjalna jest dostępna z dedykowanym lakierze metalicznym Lantau Bronze, a także w nowym kolorze Hakuba Silver, Santorini Black lub Eiger Grey.

Range Rover Velar w hybrydowej wersjiLand Rover
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas