Rajd Cypru po OS12: Prawdziwy pogrom
Dwunasty odcinek specjalny Rajdu Cypru okazał się prawdziwym piekłem dla załóg - załamanie pogody, potworna ulewa i drogi szybko zamieniające się w grzęzawisko sprawiły sporo problemów tak zawodnikom, jak i ich maszynom.
Zmagań z ciężkimi warunkami nie wytrzymało osłabione już wcześniej dachowaniem mitsubishi Alistera McRae. Szkot utracił napęd i zmuszony był wycofać się z dalszej rywalizacji. Również Hyundai Accent WRC Freddyego Loixa nie dotarł do mety oesu. W samochodzie Belga nawaliła skrzynia biegów.
Z powodu awarii przedwcześnie zakończył się jubileuszowy, dwusetny rajd jego rodaka - Bruno Thiryego. Także Roman Kresta nie zaliczy tego odcinka do udanych - na śliskiej nawierzchni nie udało mu się opanować swojej Skody Octavii WRC. Czech opuścił drogę i zakończył swoją cypryjską przygodę.
Pechowo, ale bez tak poważnych konsekwencji jechał także Francois Delecour. Lancer WRC Francuza stracił wycieraczki przez co kierowca zmuszony był dwukrotnie zatrzymywać się, aby wyczyścić przednią szybę z błota. Stracił na tym mnóstwo czasu.
Odcinek wcześniej niegroźne rolowanie zaliczył Harri Rovanpera. Peugeot 206 WRC Fina nadawał się jednak do dalszej jazdy, a sam zainteresowany nie stracił na całej przygodzie nawet wiele czasu. Takiego szczęścia nie miał natomiast liderujący w grupie N Giovanni Manfirnato, który dachował na oesie numer dziesięć i zmuszony był wycofać się z rajdu.
W tych ciężkich warunkach Colin McRae, dzięki trafnemu doborowi opon, powiększył przewagę nad Marcusem Gronholmem i wszystko wskazuje na to, że tylko oni będą liczyć się w walce o zwycięstwo. Za ich plecami stawka ulega ciągłym przetasowaniom, możemy więc do końca być świadkami zaciętej walki o punktowane miejsca.
Zwraca uwagę wspaniała postawa Pettera Solberga. Kierowca Subaru wygrał wszystkie trzy odcinki specjalne w tej pętli i cały czas odrabia dystans do czołówki. Jeśli utrzyma takie tempo to może nawet myśleć o miejscu na podium!
Tomasz Kuchar i Maciej Szczepaniak nadal jadą rozważnie, nie podejmując zbędnego ryzyka. Jak widać taktyka Polaków przynosi efekty, bo są oni już na piętnastym miejscu w klasyfikacji generalnej.
1. MCRAE Ford 2:59:09.0
2. GRONHOLM Peugeot +00:25.4
3. MAKINEN Subaru +01:39.3
4. BURNS Peugeot +02:04.5
5. MARTIN Ford +02:06.8
6. ROVANPERA Peugeot +02:13.1
7. ERIKSSON Skoda +02:36.6
8. SCHWARZ Hyundai +02:37.6
9. SOLBERG Subaru +02:57.5
10. STOHL Ford +05:47.5
11. TUOHINO Ford +05:49.7
12. SAINZ Ford +07:13.2
13. PANIZZI Peugeot +08:16.1
14. DELECOUR Mitsubishi +11:20.0
15. KUCHAR Hyundai +13:35.5