Project EDWARD. Kampania policji
Od czwartku na telebimach w całej Polsce pojawią się kilkunastosekundowe spoty dotyczące bezpieczeństwa na drogach - poinformowała Komenda Główna Policji. Akcja potrwa tydzień, a wiąże się z przypadającym 26 września Europejskim Dniem bez Ofiar Śmiertelnych na Drogach.
Krótkie filmy, które będą wyświetlane na telebimach w całej Polsce, mają zwrócić uwagę na niewłaściwe zachowania na drogach, m.in. jazdę z nadmierna prędkością, korzystanie z telefonów komórkowych w czasie jazdy, przechodzenie przez jezdnie w niedozwolonych miejscach, agresję za kierownicą. Spoty przygotowało Biuro Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji we współpracy z właścicielem ekranów, na których będą wyświetlane - firmą Screen Network. Będą także dostępne na stronie internetowej KGP.
Akcja wiąże się z programem EDWARD (European Day Without Road Death), czyli Europejskim Dniem bez Ofiar Śmiertelnych na Drogach, który przypada 26 września. Jak wyjaśnia policja, w ramach EDWARD podejmuje się działania pod patronatem Europejskiej Organizacji Policji Ruchu Drogowego (TISPOL) od 2016 roku. Ideą przewodnią jest tzw. wizja zero, czyli wyeliminowanie w tym dniu na drogach Europy ofiar śmiertelnych i ciężko rannych w wypadkach drogowych.
"Europejski Dzień bez Ofiar Śmiertelnych na Drogach przypada 26 września, ale już tydzień przed nim rozpoczynamy wyświetlać informacje, które mają na celu przede wszystkim wskazać pewne problemy związane m.in. z agresją na drodze, z brakiem oświetlenia, nadmierną prędkością czy używaniem telefonu komórkowego podczas jazdy" - powiedział podinsp. Radosław Kobryś z Biura Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji.
Jak dodał, policjanci chcą w ten sposób pokazać użytkownikom dróg, że niewłaściwe zachowania "przekładają się na zdarzenia drogowe, w których giną ludzie".
W ramach programu EDWARD na stronie internetowej można także złożyć deklarację "bezpiecznego kierowcy", w której podpisujący zobowiązuje się do jazdy bezpiecznej i zgodnej z przepisami.
Europejska Organizacja Policji Ruchu Drogowego (TISPOL) chce wykorzystać program EDWARD do promowania bezpieczeństwa w ruchu drogowym i doprowadzić do spadku liczby ofiar śmiertelnych i ciężko rannych na drogach w Europie i na świecie.