Preselekcja w VW
Według Volkswagena coraz więcej klientów decyduje się na preselekcyjną skrzynię biegów (DSG). Świadczą o tym liczby: wyprodukowano już ponad 25.000 golfów i touranów z tą przekładnią automatyczną.
W touranie DSG jest montowana już od jesieni 2003 roku. W nowym golfie uzupełnia ona ofertę silników od marca tego roku. Na światowy rynek trafiło dotychczas prawie 10.000 nowych golfów i przeszło 15.000 touranów z DSG.
W obu modelach DSG występuje w kombinacji z dwoma silnikami wysokoprężnymi z turbosprężarką - 1,9 TDI 77 kW105 KM i 2.0 TDI 103 kW140 KM.
Preselekcyjna, sześciostopniowa przekładnia ma sporo zalet w porównaniu z tradycyjnymi automatycznymi skrzyniami biegów - żadnego dodatkowego zużycia paliwa, za to stałe przyspieszenie bez przerywania siły ciągu. Dla kierowcy oznacza to możliwość sportowej jazdy, oszczędność i wygodę zmiany przełożenia.
Volkswagen zgłosił ponad 70 patentów związanych z tą przekładnią. Początkowo została ona wprowadzona na rynek w 2003 roku w golfie R32.
Przekładnia DSG produkowana jest w zakładzie w Kassel, najważniejszej fabryce Volkswagena produkującej skrzynie biegów. Codziennie taśmy opuszcza prawie 500 przekładni. W urządzenia do ich produkcji Volkswagen zainwestował 150 milionów euro. 330 z prawie 15.000 pracowników zakładów w Kassel zatrudnionych jest przy produkcji DSG.