Poznań bez Volkswagena T5

Bernd Pischetsrieder, Prezes Zarządu Volkswagen AG, przedstawił w Hanowerze plany związane z marką Volkswagen Samochody Użytkowe. Między innymi przewidują one przeniesienie części produkcji Transportera T5 z Poznania do Hanoweru.

article cover
INTERIA.PL

"Koncentrujemy produkcję Transportera w Hanowerze i tym samym zwiększamy wykorzystanie mocy produkcyjnych tej fabryki" - powiedział Dr Bernd Pischetsrieder. Produkowane dotychczas w poznańskiej fabryce Volkswagena modele Kombi, Shuttle oraz Caravelle przeniesione zostaną do zakładu w Hanowerze, w którym zakończona będzie produkcja modelu LT.

Wyłącznie w Volkswagen Poznań będą natomiast w dalszym ciągu wytwarzane wersje skrzyniowe z pojedynczą i podwójną kabiną modelu Transporter T5. Poznańska fabryka pozostanie również jedyną w Europie, w której produkowany będzie model Caddy.

"Volkswagen Poznań produkuje obecnie 625 samochodów dziennie, co odpowiada pełnemu obciążeniu fabryki. Po przeniesieniu części produkcji Transportera T5 do Hanoweru planujemy utrzymać wysoką produkcję dzienną. Będzie to jednak zależało od możliwości rozbudowy fabryki, która jest warunkiem produkcji nowego modelu - Caddy-Maxi" - powiedział Jörn Reimers, Prezes Zarządu Volkswagen Poznań Sp. z o.o. Przeszkodą dla rozbudowy fabryki jest brak miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla terenu, na którym ulokowany jest zakład produkcyjny oraz dla terenów z nim sąsiadujących.

Caddy-Maxi - w porównaniu z obecnie produkowanym modelem - będzie cechował się zwiększonym rozstawem osi. W ramach palety modelowej samochodów użytkowych Volkswagena pozycjonowany będzie pomiędzy Caddy, a Transporterem.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas