Pożegnalne Mitsubishi Lancer Evo X Final Edition
Mitsubishi kończy produkcję dziesiątej generacji Lancera Evo i z tej okazji przygotowało specjalną edycję tego modelu.

Wieści o tym, że drogowa wersja kultowego samochodu rajdowego odejdzie do historii, dochodziły nas już od jakiegoś czasu. Pojawiają się co prawda pogłoski o planach dotyczących jedenastej inkarnacji Lancera Evolution, ale póki co musi wystarczyć nam edycja pożegnalna Evo X.

Niestety Mitsubishi nie zdecydowało się na ingerencję w układ napędowy Lancera Final Edition i napędzany jest on dobrze znaną 2-litrową jednostką z turbodoładowaniem, rozwijającą 295 KM. Oznacza to przyspieszenie do 100 km/h w 5,4 s.
Edycja specjalna różni się od pozostałych wersji głównie zmianami w układzie jezdnym. Auto otrzymało sprężyny Eibach, amortyzatory Bilstein’a, a hamulce pochodzą z oferty Brembo. Samochód porusza się na alufelgach sygnowanych logo BBS.
Poza tym Lancer Evo X Final Edition otrzymał trochę kosmetyki - głównie emblematy na nadwoziu informujące, że mamy do czynienia ze specjalną edycją. We wnętrzu znalazły się fotele kubełkowe Recaro pokryte czarną tapicerką z czerwonym szwem oraz tabliczka "Final Edition" z numerem egzemplarza.

Ten ostatni dodatek wynika z faktu, że pożegnalny Lancer Evolution powstanie tylko w 1000 egzemplarzy. Zła informacja jest taka, że auto będzie dostępne tylko w Japonii.