Poważne utrudnienie na Zakopiance zniknie. Znamy szczegóły inwestycji

To nie koniec robót drogowych na Zakopiance. Znamy już wykonawcę, który złożył najkorzystniejszą ofertę na przebudowę układu drogi krajowej nr 7 w Libertowie. Najpierw zlikwidowane zostanie skrzyżowanie z ul. Góra Libertowska i ul. Świetlistą, a później powstanie ponad 50 metrowy tunel. Ta inwestycja pochłonie kilkaset milionów złotych.

Poważne utrudnienie na Zakopiance zniknie
Poważne utrudnienie na Zakopiance zniknieGDDKiA

Przebudowa Zakopianki. Powstanie kolejny tunel

W ramach nowej inwestycji na DK7 w Libertowie drogowcy zlikwidują skrzyżowanie Zakopianki z z ul. Góra Libertowska i ul. Świetlistą. Tym samym z drogi krajowej nr 7 w tym miejscu kierowcy będą mogli skręcić tylko w prawo. Wschodnia i Zachodnia część Libertowa zostanie połączona tunelem o długości 52 metrów, w którym znajdzie się ciąg pieszo-rowerowy. Powstanie on niespełna kilometr od likwidowanego skrzyżowania. Zamiast przejścia dla pieszych będzie kładka.

Z Zakopianki zjedziemy tylko w prawo

W wyniku przebudowy drogowcy zlikwidują także skręty w prawo z Zakopianki, w ul. Wesołą w Libertowie (jadąc od strony Krakowa) i w ul. Parkową w Gaju (jadąc od strony Myślenic). Nie będzie już możliwości wyjazdu z tych ulic na DK7, a odcięte drogi gminne zostaną połączone z drogami łącznikowymi równoległymi do Zakopianki.

Większa przepustowość ruchu i bezpieczeństwo

Przebudowa DK7 w Libertowie i likwidacja świateł na skrzyżowaniu Zakopianki z ul. Góra Libertowska i ul. Świetlistą zwiększy przepustowość tego odcinka, a budowa trzech kładek i podziemnego przejścia zwiększy bezpieczeństwo.

Kolejna inwestycja już na horyzoncie

GDDKiA informuje także, że trwają już prace projektowe nad przygotowaniem koncepcji przebudowy i rozbudowy węzła Kraków Południe, który sąsiaduje z układem drogowym w Libertowie. Celem tej inwestycji będzie poprawa przepustowości węzła i DK7 od autostrady do granic Krakowa.

Fiat 600e, koniec Forda Fiesty, zakaz wyprzedzania dla ciężarówek. Moto Flesz odc. 98
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas