Porsche przygotowuje się do startów w Formule E

Neel Jani (Szwajcaria), etatowy zawodnik fabrycznej ekipy Porsche, oraz kierowca testowo-rozwojowy Brendon Hartley (Nowa Zelandia) spędzili trzy dni na realizacji szeroko zakrojonego programu testów na torze wyścigowym Calafat w Hiszpanii. W tym czasie za kierownicą bolidu Formuły E przejechali łącznie ponad 1000 km. Jeszcze intensywniejsze testy planowane są w najbliższych miesiącach – zarówno dla inżynierów oddziału Porsche Motorsport, jak i kierowców Formuły E.

article cover
Informacja prasowa (moto)

Oto jak kierowcy i inni członkowie zespołu komentowali ostatnie przygotowania:

Neel Jani (fabryczny zawodnik i etatowy kierowca Porsche): "Sądzę, że testy bolidu Formuły E Porsche w Calafat wypadły bardzo pozytywnie. Niezwykle ważne, byśmy w ramach fazy testowej naszego samochodu pokonali jak najwięcej kilometrów, a tym samym zdobyli cenne doświadczenie - zwłaszcza z technicznego punktu widzenia. To były bardzo produktywne dni. Czekam teraz na współpracę z zespołem w nadchodzących miesiącach. Z naszego bolidu Formuły E postaramy się wycisnąć jak najwięcej". Brendon Hartley (fabryczny zawodnik i kierowca testowo-rozwojowy Porsche): "Moim zadaniem jako kierowcy testowo-rozwojowego jest wspieranie programu Formuły E Porsche w ramach przygotowań do szóstego sezonu Formuły E. W swojej pracy skupiam się głównie na pracy na symulatorach w Weissach. Testowanie bolidu na torze było doświadczeniem równie przyjemnym, co wymagającym. Oczywiście prowadzenie samochodu dostarcza mnóstwo radości, ale prawdziwą frajdę daje też dołożenie do tego projektu swojej cegiełki i współpraca z utalentowaną ekipą ludzi z Porsche". Amiel Lindesay (menedżer zespołu): "Jesteśmy bardzo zadowoleni z testów bolidu Formuły E Porsche w Calafat. Ukończyliśmy wszechstronny program testowy i stworzyliśmy bazę pod nasze działania w najbliższych miesiącach. Zebrane dane posłużą nam jako solidna podstawa. Teraz będziemy je szczegółowo analizować, tak aby móc jak najlepiej przygotować się do kolejnych testów". Malte Huneke (kierownik techniczny projektu): "Wyniki tych testów pozwolą nam zrobić duży krok naprzód w rozwoju układu napędowego Porsche. Głównym celem tej fazy przygotowań jest niezawodność - dopiero później skoncentrujemy się na osiągach. Przed nami jeszcze sporo wysiłku, ale prace rozwojowe są absolutnie na dobrej drodze".

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas