Porsche 718 Cayman już jest

Zaledwie kilka tygodni po premierze roadstera 718 Boxster gamę nowej serii samochodów Porsche z umieszczonym centralnie silnikiem uzupełnia sportowe coupé 718 Cayman.

Porsche 718 Cayman
Porsche 718 CaymanInformacja prasowa (moto)

Porsche 718 Cayman korzysta z tych samych 4-cylindrowych, turbodoładowanych silników typu bokser co 718 Boxster. W rezultacie, po raz pierwszy, zarówno jednostki coupé, jak i roadstera legitymują się identyczną mocą. Bazowa wersja z pojemności 2 litrów osiąga 300 KM. Model "S" przy pojemności 2,5 litra generuje 350 KM. W porównaniu z poprzednikami w obu przypadkach oznacza to przyrost mocy o 25 KM.

Porsche 718 Cayman 

Oprócz koni mechanicznych, Caymanowi przybyło również niutonometrów. Standardowa odmiana ma ich 380 (+ 90 Nm), dostępnych w przedziale 1950-4500 obr./min, natomiast w przypadku wersji S jest to 420 Nm (+ 50 Nm) w przedziale 1900-4500 obr./min.

Przekłada się to oczywiście na lepsze osiągi - Porsche 718 Cayman z przekładnią PDK i opcjonalnym pakietem Sport Chrono przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,7 s, a jego prędkość maksymalna wynosi 275 km/h. 718 Cayman S na sprint od zera do "setki" potrzebuje 4,2 s i osiąga prędkość maksymalną 285 km/h. Jednocześnie producent zapewnia, że średnie zużycie paliwa (według cyklu pomiarowego) spadło z 8,1 do 5,7 l/100 km.

Zupełnie nowe zestrojenie podwozia 718 Cayman pozwoliło na poprawienie sztywności bocznej i precyzji prowadzenia kół. Inżynierowie Porsche zastosowali sztywniejsze sprężyny i stabilizatory, odpowiednio zmodyfikowali też charakterystykę amortyzatorów. Układ kierowniczy - o 10% bardziej bezpośredni - zwiększa zwinność i przyjemność z jazdy. Tylne obręcze, teraz o pół cala szersze, w połączeniu z przeprojektowanymi oponami zapewniają większy potencjał siły poprzecznej, a tym samym - większą stabilność w zakrętach.

Porsche 718 CaymanInformacja prasowa (moto)

Aby dodatkowo poprawić prowadzenie Caymana, można wyposażyć go w pakiet Sport Chrono (pozwalający wybierać między trybami jazdy "Normal", "Sport" i "Sport Plus" oraz "Individual") i system rozdzielający moc między kołami Porsche Torque Vectoring. Kolejną opcją jest adaptacyjne zawieszenie z obniżonym o 10 mm prześwitem, a dla modeli "S", po raz pierwszy, dodatkowo przewidziano także sportowe zawieszenie PASM obniżone o 20 mm. Zmodernizowane coupe Porsche otrzymało także wydajniejszy układ hamulcowy z tarczami o średnicy 330 mm z przodu i 299 mm z tyłu. 718 Cayman ma hamulce stosowane wcześniej w modelu Cayman S, a 718 Cayman S korzysta z 4-tłoczkowych zacisków z Porsche 911 Carrera oraz o 6 mm grubszych tarcz.

Porsche 718 Cayman

Porsche 718 Cayman 
Porsche 718 Cayman 
Porsche 718 Cayman 
Porsche 718 Cayman 
Porsche 718 Cayman 
Porsche 718 Cayman 
Porsche 718 Cayman 
Porsche 718 Cayman 

Zmieniony jest także wygląd samochodu - przedni pas ma teraz ostrzejsze, bardziej muskularne rysy, a jego optyczną szerokość podkreślają smukłe lampy nad wlotami powietrza, odpowiadające za światła postojowe i kierunkowskazy. Nowy jest też kształt biksenowych reflektorów z zintegrowanymi światłami dziennymi LED. Na życzenie dostępne są reflektory diodowe z czteropunktowymi światłami dziennymi. Zmodyfikowano także pas tylny z nowymi lampami i czarnym pasem pomiędzy nimi. W kabinie znajdziemy nową górną część deski rozdzielczej wraz z otworami wentylacyjnymi oraz sportową kierownicę wzorowaną na tej z 918 Spyder. Lista wyposażenia wzbogaciła się o nowe możliwości łączności w ramach nowego, montowanego seryjnie systemu multimedialnego Porsche Communication Management. Standardem są tu również: przygotowanie do podłączenia telefonu komórkowego, interfejsy audio oraz 150-watowe nagłośnienie Sound Package Plus.

Porsche 718 CaymanInformacja prasowa (moto)

Modele 718 Cayman oraz 718 Cayman S można już zamawiać. Ich wprowadzenie na rynek europejski rozpoczyna się 24 września 2016 roku. W Polsce ceny nowego Porsche 718 Cayman startują od 224 510 złotych, a 718 Cayman S - od 318 620 złotych. To odpowiednio o 28 i 2 tys. zł taniej od poprzednika. Po raz pierwszy też, wersja z twardym dachem cenowo plasuje się poniżej odmiany otwartej.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas