Porsche 718 Cayman GT4 oraz 718 Spyder powracają
Porsche 718 Cayman GT4 oraz 718 Spyder znów są dostępne w ofercie niemieckiego producenta. Zmodernizowane modele otrzymały nowy, wolnossący silnik o pojemności 4,0 l.
Boxer o sześciu cylindrach generuje 420 KM (7600 obr./min.) i 420 Nm dostępne w zakresie od 5000-6800 obr./min. To o 35 KM więcej niż w poprzedniku. Jednostka sprzęgana jest standardowo z ręczną, sześciostopniową skrzynią biegów. Ta ostatnia wyposażona jest w funkcję automatycznej "przegazówki" (aktywowana osobnym przyciskiem) minimalizującą ryzyko zblokowania tylnej osi w czasie redukcji. Sam silnik wyposażono w system dezaktywacji cylindrów, aktywny układ dolotowy o zmiennej geometrii z dwoma zaworami rezonansowymi oraz - zastosowane po raz pierwszy w wysokoobrotowym silniku (maksymalna prędkość obrotowa to 8 tys. obr./min) - piezoelektryczne wtryskiwacze.
Oba modele przyspieszają do 100 km/h w 4,4 s od startu. 718 Spyder szczyci się prędkością maksymalną 301 km/h. Porsche 718 Cayman GT4 potrafi rozpędzić się aż do 304 km/h. Średnie zużycie paliwa (wg cyklu NEDC) wynosić ma 10,9 l/100 km.
Konstruktorzy podkreślają niezwykłą aerodynamikę obu modeli. Co zaskakujące, duży wkład w jej opracowanie wniósł... nowy tylny tłumik. Jego jednokomorowa konstrukcja pozwoliła wygospodarować zdecydowanie więcej miejsca na tylny dyfuzor. W stosunku do poprzednika docisk tylnej osi wzrósł nawet o 30 proc! Swoje zasługi ma w tej kwestii również nowe stałe tylne skrzydło (Cayman). W przypadku Spydera zastosowano aktywne tylne skrzydło, które podnosi się automatycznie po przekroczeniu prędkości 120 km/h.
Oba modele wyposażone są w aktywne zawieszenie systemu PASM. W stosunku do "cywilnych" modeli prześwit obniżony został o 30 mm. Wyposażenie obejmuje m.in.: dostrojony do sportowej eksploatacji system kontroli stabilności Porsche Stability Management (można go całkowicie wyłączyć w dwóch etapach) oraz Porsche Torque Vectoring z mechaniczną blokadą mechanizmu różnicowego. Opcje to m.in.: pakiet Clubsport (obejmujący pałąk przeciwkapotażowy, dodatkową gaśnicę czy sześciopunktowe pasy kierowcy) oraz zestaw hamulców Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB).
Nowe Porsche 718 Spyder oraz 718 Cayman GT4 można już zamawiać. Ich ceny zaczynają się od 456 tys. zł za 718 Spyder i od 478 tys. zł za 718 Caymana GT4
PR