Porsche 718 Cayman GT4 oraz 718 Spyder powracają

Porsche 718 Cayman GT4 oraz 718 Spyder znów są dostępne w ofercie niemieckiego producenta. Zmodernizowane modele otrzymały nowy, wolnossący silnik o pojemności 4,0 l.

Porsche 718 Cayman GT4 oraz 718 Spyder
Porsche 718 Cayman GT4 oraz 718 SpyderInformacja prasowa (moto)

Boxer o sześciu cylindrach generuje 420 KM (7600 obr./min.) i 420 Nm dostępne w zakresie od 5000-6800 obr./min. To o 35 KM więcej niż w poprzedniku. Jednostka sprzęgana jest standardowo z ręczną, sześciostopniową skrzynią biegów. Ta ostatnia wyposażona jest w funkcję automatycznej "przegazówki" (aktywowana osobnym przyciskiem) minimalizującą ryzyko zblokowania tylnej osi w czasie redukcji. Sam silnik wyposażono w system dezaktywacji cylindrów, aktywny układ dolotowy o zmiennej geometrii z dwoma zaworami rezonansowymi oraz - zastosowane po raz pierwszy w wysokoobrotowym silniku (maksymalna prędkość obrotowa to 8 tys. obr./min) - piezoelektryczne wtryskiwacze.

Oba modele przyspieszają do 100 km/h w 4,4 s od startu. 718 Spyder szczyci się prędkością maksymalną 301 km/h. Porsche 718 Cayman GT4 potrafi rozpędzić się aż do 304 km/h. Średnie zużycie paliwa (wg cyklu NEDC) wynosić ma 10,9 l/100 km.

Konstruktorzy podkreślają niezwykłą aerodynamikę obu modeli. Co zaskakujące, duży wkład w jej opracowanie wniósł... nowy tylny tłumik. Jego jednokomorowa konstrukcja pozwoliła wygospodarować zdecydowanie więcej miejsca na tylny dyfuzor. W stosunku do poprzednika docisk tylnej osi wzrósł nawet o 30 proc! Swoje zasługi ma w tej kwestii również nowe stałe tylne skrzydło (Cayman). W przypadku Spydera zastosowano aktywne tylne skrzydło, które podnosi się automatycznie po przekroczeniu prędkości 120 km/h.

Porsche 718 SpyderInformacja prasowa (moto)

Oba modele wyposażone są w aktywne zawieszenie systemu PASM. W stosunku do "cywilnych" modeli prześwit obniżony został o 30 mm. Wyposażenie obejmuje m.in.: dostrojony do sportowej eksploatacji system kontroli stabilności Porsche Stability Management (można go całkowicie wyłączyć w dwóch etapach) oraz Porsche Torque Vectoring z mechaniczną blokadą mechanizmu różnicowego. Opcje to m.in.: pakiet Clubsport (obejmujący pałąk przeciwkapotażowy, dodatkową gaśnicę czy sześciopunktowe pasy kierowcy) oraz zestaw hamulców Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB).

Porsche 718 Cayman GT4 oraz 718 Spyder

. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 

Nowe Porsche 718 Spyder oraz 718 Cayman GT4 można już zamawiać. Ich ceny zaczynają się od 456 tys. zł za 718 Spyder i od 478 tys. zł za 718 Caymana GT4

PR

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas