Polskie fabryki potęgą w produkcji aut dostawczych. Imponujący wynik

W ubiegłym roku w Polsce wyprodukowano aż 612,9 tys. nowych samochodów. To o ponad 1/4 proc. więcej niż w roku 2022. Wzrosła też liczba nowych aut, które trafiły na polski rynek. W 2023 roku było ich ponad 475 tys. Oznacza to wzrost na poziomie rok do roku o 13,2 proc. Polska wyrasta na europejskiego potentata w produkcji samochodów dostawczych. Aż 308,5 tys. z ogólnej liczby 612,9 tys. wyprodukowanych w kraju w ubiegłym roku pojazdów to samochody dostawcze i ciężarowe.

Polska wyrasta na potentata w produkcji samochodów dostawczych
Polska wyrasta na potentata w produkcji samochodów dostawczychmateriały prasowe

Takie dane płyną z najnowszego raportu Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego i firmy audytorskiej KPMG. Wzrost w zakresie produkcji aut dostawczych i ciężarowych wyniósł imponujące 37,9 proc, co w ogromnej mierze wiązać można chociażby z dobrymi wynikami fabryki Volkswagena w Poznaniu.

Z raportu dowiadujemy się również, że w ubiegłym roku zarejestrowano w Polsce 475 tys. nowych samochodów osobowych, czyli o 13,2 proc. więcej niż w roku 2022. Za gros rejestracji - bo aż 356,8 tys. pojazdów - odpowiadają marki popularne, które zanotowały wzrost sprzedaży na poziomie 10,2 proc. rok do roku. W Polsce systematycznie rośnie jednak zainteresowanie samochodami marek premium. Liczba 118,3 tys. rejestracji takich pojazdów oznacza wzrost popytu rok do roku aż o 23,1 proc.

Te marki rządzą w Polsce. Sprzedaż nowych aut w 2023 roku

Niekwestionowanym liderem polskiego rynku pozostaje Toyota z wynikiem ponad 91,2 tys. rejestracji. To aż 23 proc. więcej niż na koniec 2022 roku. Drugi stopień podium przypadł Skodzie, na którą zdecydowało się ponad 51,5 tys. polskich nabywców (+22 proc. r./r.). Na trzecim miejscu sklasyfikowano Kię, której dealerzy dostarczyli nabywcom 36,1 tys. aut (+7 proc. r./r.).

W pierwszej dziesiątce najlepiej sprzedających się w Polsce w 2023 roku marek popularnych znajdziemy jeszcze:

  • 4. Volkswagena - 33,9 tys. rejestracji (+10 proc. r./r.)
  • 5. Hyundaia - 26,9 tys. rejestracji
  • 6. Renault - 18,2 tys. rejestracji (+25 proc. r./r.)
  • 7. Dacię - 17,8 tys. rejestracji (-14 proc. r./r.)
  • 8. Forda - 12,1 tys. rejestracji (-26 proc. r./r.)
  • 9. Mazdę - 11,1 tys. rejestracji (+52 proc. r./r.)
  • 10. Opla - 9,5 tys. rejestracji  (+2 proc. r./r.) 

Audi lepsze od BMW i Mercedesa. Najpopularniejsze marki premium w Polsce

Ciekawie prezentuje się też zestawienie marek premium. Ubiegły rok do szczególnie udanych zaliczyć mogą dealerzy Audi. Wynik 26 tys. rejestracji jest aż o 35 proc. lepszy niż na koniec 2022 roku i oznacza, że producent z Ingolstadt jest dziś niekwestionowanym liderem tego segmentu w Polsce. Drugie miejsce przypadło BMW z wynikiem 23,2 tys. rejestracji (-2 proc. r./r.). Podium zamyka Mercedes, którego dealerzy dostarczyli polskim klientom 20,4 tys. aut (-1 proc. r./r.). W pierwsze piątce znajdziemy jeszcze 4. Volvo - 12,5 tys. rejestracji (+15 proc. r./r.) i Lexusa (10,5 tys. rejestracji), który pochwalić się może imponującym wzrostem sprzedaży o 86 proc. r./r. 

Nie ustąpił pierwszeństwa dzieciomPolicja
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas