Polska potęgą w produkcji baterii litowo-jonowych do "elektryków" i hybryd

Karol Biela

Oprac.: Karol Biela

Polska jest liderem w produkcji baterii trakcyjnych do samochodów zelektryfikowanych. Na zdjęciu zakład Mercedes-Benz Manufacturing Poland w Jaworze
Polska jest liderem w produkcji baterii trakcyjnych do samochodów zelektryfikowanych. Na zdjęciu zakład Mercedes-Benz Manufacturing Poland w JaworzeInformacja prasowa (moto)

Chińsko-koreańsko-japońska dominacja

  1. CATL (32,5%) - Chiny
  2. LG Energy Solution (21,5 proc.) - Korea Południowa
  3. Panasonic (14,7%) - Japonia
  4. BYD (6,9 proc.) - Chiny
  5. Samsung SDI (5,4 proc.) - Korea Południowa
  6. SK Innovation (5,1 proc.) - Korea Południowa
  7. CALB (2,7 proc.) - Chiny
  8. AESC (2 proc.) - Japonia
  9. Guoxuan (2 proc.) - Chiny
  10. PEVE (1,3 proc.) - Japonia.

We Wrocławiu jest największa w Europie fabryka akumulatorów trakcyjnych

W zakładach LG Energy Solution planowane jest osiągnięcie produkcji na poziomie 100 GWh rocznie, co powinno zaspokoić około 60 proc. zapotrzebowania na akumulatory w całej Europie /LG Energy Solution Wrocław
W zakładach LG Energy Solution planowane jest osiągnięcie produkcji na poziomie 100 GWh rocznie, co powinno zaspokoić około 60 proc. zapotrzebowania na akumulatory w całej Europie /LG Energy Solution WrocławInformacja prasowa (moto)

Masowa produkcja litowo-jonowych baterii to niższe ceny zelektryfikowanych aut

Odcinek 6: Safety Lab. Bezpieczeństwo ma pierwszeństwo [skrót programu]PolsatPolsat