Polska motoryzacją stoi. Oto twarde dowody!
Polskie fabryki aut i części są konkurencyjne dzięki niskim kosztom produkcji i bardzo wysokiej produkcji - pisze "Rzeczpospolita".
Polska motoryzacja pobiła w ubiegłym roku eksportowy rekord. Wartość zagranicznej sprzedaży sektora po raz pierwszy przekroczyła 20 mld euro. W 2016 roku szykuje się kolejny wzrost. Będzie m.in. efektem spodziewanego większego eksportu samochodów z fabryki Opla w Gliwicach oraz uruchomienia przez Volkswagena fabryki samochodów dostawczych we Wrześni.
Produkowany w Gliwicach Opel Astra zdobył tytuł Samochodu Roku 2016 (Car of the Year), a to powinno wpłynąć na popyt. Sukces ten to nie tylko zasługa projektantów czy stylistów, ale również ludzi pracujących na taśmie produkcyjnej - bez wysokiej jakości szan na tytuł by nie było.
Największy udział w eksporcie mają jednak części i komponenty do produkcji samochodów. Polska jest jednym z kluczowych poddostawców dla europejskich fabryk aut. Zdecydowana większość produkcji kierowana jest na rynki europejskie, a najważniejszym odbiorcą jest rynek niemiecki.
Coraz większego znaczenia nabierają także rynki Europy Środkowo-Wschodniej, gdzie są wysyłane komponenty dla fabryk aut w Czechach, na Słowacji i Węgrzech.