Połowa diesli w Polsce nadaje się na złom. Dane nie pozostawiają złudzeń

Z danych CEPiKu wynika, że w 2026 roku połowa polskich samochodów z silnikami Diesla nie bedzie mogła wjechać do stref czystego transportu
Z danych CEPiKu wynika, że w 2026 roku połowa polskich samochodów z silnikami Diesla nie bedzie mogła wjechać do stref czystego transportuWojciech Strozyk/Reporter

W tych miastach strefy czystego transportu są już pewne

  • wrocławskiej (stacja pomiarowa we Wrocławiu, al. Wiśniowa: średnie roczne stężenie NO2 - 46,9 µg/m3),
  • krakowskiej (stacja pomiarowa w Krakowie, Aleja Krasińskiego: średnie roczne stężenie NO2 - 43,7 µg/m3),
  • warszawskiej (stacja pomiarowa w Warszawie, al. Niepodległości: średnie roczne stężenie NO2 - 42,7 µg/m3),
  • górnośląskiej (stacja pomiarowa w Katowicach, ul. Plebiscytowa: średnie roczne stężenie NO2 - 48,8 µg/m3).

Co czwarte polskie auto nie wjedzie do strefy czystego transportu

Co drugi diesel w Polsce stanie się bezwartościowy?

Chcesz mieć spokój - musisz kupić auto z 2010 roku

Polacy przestają myśleć o dieslach. Zdążą przesiąść się na nowsze auta?

Toyota Yaris po liftingu. Jeździłem nową, mocniejszą hybrydąINTERIA.PL