Reklama

Policja kupi sto nowych i nieoznakowanych radiowozów

W przyszłym roku na polskich drogach pojawić ma się aż 100 nowych nieoznakowanych radiowozów. Komenda Główna Policji ogłosiła przetarg na zakup pojazdów, które wyposażone zostaną w kamery i videorejestratory.

W sumie KGP planuje zakup 100 samochodów. W tej liczbie znajda się trzy grupy - dwie, liczące po 46 sztuk - obejmujące wozy wyposażone w kamery i jedna - składająca się z 8 pojazdów - "uzbrojonych" w wideorejestratory.

100 nieoznakowanych radiowozów dla policji

Chociaż teoretycznie w przetargu startować może wiele modeli, nietrudno zauważyć, że policjanci z KGP zalotnym wzrokiem spoglądają w stronę... Skody Superb. Jak czytamy w warunkach przetargu samochody mają mieć:

Reklama

  • co najmniej 4750 mm długości
  • rozstaw osi od 2750 mm
  • nie więcej niż 1500 mm wysokości
  • 17-calowe obręcze kół z kompletem ogumienia (opony letnie i zimowe, zamawiający nie dopuszcza stosowania opon wielosezonowych)
  • oświetlenie główne w technologii LED

Oprócz tego na pokładzie znaleźć się też muszą:

  • elektrycznie sterowane szyby z przodu i z tyłu
  • co najmniej dwustrefowa automatyczna klimatyzacja
  • fabryczne radio z ekranem o przekątnej minimum 6 cali
  • fabryczna kamera cofania
  • czujniki cofania z przodu i z tyłu

Nietrudno zauważyć, że w te warunki brzegowe najlepiej wpisuje się właśnie Superb. Warto dodać, że kilkoro potencjalnych oferentów pytało, czy do przetargu dopuszczone zostaną pojazdy o długości 4709 mm, ale zamawiający nie wyraził na to zgody. W załączniku nr 2 do Szczegółowych Warunków Zamówienia czytamy ponadto, że zamawiający nie dopuszcza do udziału w przetargu pojazdów wyposażonych w silniki z układem hybrid (HEV) lub hybrid plug-in (PHEV) oraz Mild hybrid (MHEV).

Nowe radiowozy dla drogówki. Wygra Skoda Superb?

Za wyborem czeskiego auta przemawia też specyfikacja dotycząca układu napędowego. Zamawiający chce, by dostarczone auta napędzał co najmniej czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności mimimum 2,0 l i mocy 200 kW (ok. 272 KM). Dostarczone pojazdy muszą też mieć napęd na obie osie i automatyczną skrzynię biegów. Osiągi? Do setki w maksymalnie 6 sekund i prędkość maksymalna nie mniejsza niż 250 km/h.

Jak to wygląda w zestawieniu z danymi technicznymi Skody Superb? Pod jej masą znajdziemy benzynowy motor 2.0 l TSI o mocy 280 KM łączony z napędem 4x4 i dwusprzęgłową siedmiostopniową przekładnią DSG. W takiej konfiguracji limuzyna z Mlada Boleslav osiąga prędkość 100 km/h w zaledwie 5,2 s od startu!

Otwarcie kopert zaplanowano na połowę stycznia. W dokumentacji przetargowej czytamy, że 60 proc. kryterium oceny konkretnej oferty stanowi cena pojazdów. 16 proc. to współczynnik masy pojazdu gotowego do drogi do mocy silnika. Wagę oceny na poziomie 10 proc. przypisano dodatkowemu wyposażeniu z zakresu bezpieczeństwa (po 10 proc. za poduszkę kolanową kierowcy i  poduszki powietrzne dla pasażerów tylnych foteli).

Dostawy wszystkich 100 aut mają zostać zrealizowane najpóźniej do 22 grudnia 2022 roku. O ile planów polskiej drogówki nie pokrzyżuje kolejny lockdown, kryzys półprzewodnikowy lub braki magnezu...

***

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: nieoznakowany radiowóz | policja | drogówka | Skoda Superb

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy